Pagina's

woensdag 21 maart 2012

Wat te doen tegen roos

Tumblr_lotim7ytcm1qcv9d7o1_500_large_large_large
Als je het eenmaal hebt gehad, lijkt het alsnog je er steeds vaker last van krijgt. Ik heb over roos. Dit is iets waar best veel mensen last van hebben en ik had dat ook. Nog steeds, af en toe, maar het is zo goed als over. Het probleem met roos is, is dat mensen maar gelijk aan de anti-roos shampoo beginnen, maar dit is niet altijd de juiste oplossing. Ik ga je uitleggen wat je precies allemaal tegen roos kunt doen.

Waarschijnlijk weet iedereen wel wat roos is. Roos zijn kleine schilfertjes afkomstig van je hoofdhuid. Eigenlijk zijn het dus gewoon dode huidcellen. Roos kan heel erg jeuken, en ook ziet het er niet heel erg fris uit. Roos kan meerdere oorzaken hebben en er zijn daarom ook verschillende manieren om van roos af te komen.


Roos zijn dus gewoon huidschilfertjes en deze laten los door droogte. Deze droogte kan ontstaan door agressieve shampoo’s. Anti-roos shampoo’s bijvoorbeeld. Ja, dat klinkt raar, maar anti-roos shampoo’s kunnen dus ook juist de roos veroorzaken. Begin dus met het gebruiken van een hele milde shampoo. Een shampoo zonder de stoffen SLS en SLES. Als je echt een hele milde shampoo wilt, probeer dan een baby shampoo. Of ga Conditioner Only wassen, Google maar eens naar CO wassen en je komt hier heel veel informatie over tegen.

 
Als dit niet werkt, ga dan toch voor een anti-roos shampoo. Een anti-roos shampoo is erg agressief, je haar zal dus wel wat beschadigen en waarschijnlijk droger aanvoelen. Gebruik daarvoor een herstellende conditioner in de puntjes van je haar.

Als ook dit niet werkt, ga dan voor een nóg agressievere anti-roos shampoo. Een shampoo die echt bedoeld is voor hardnekkige roos. Head&Shoulders schijnt heel erg agressief te zijn. Zelf heb ik dit nog nooit geprobeerd. Masseer dit heel erg goed in je hoofdhoofd. En natuurlijk ook weer goed verzorgen met conditioner na het gebruiken van zo’n agressieve shampoo.

Als ook dit niet helpt, dan zou ik naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk heb je dan geen roos, maar iets anders. Het zou ook een bepaald soort schimmel kunnen zijn namelijk.

Wat ik lange tijd fout deed, was gewoon anti-roos shampoo gebruiken zonder er bij na te denken. Deze shampoo’s hielpen dus helemaal niet voor mij, maar maakte het juist erger. Nu gebruik ik een normale shampoo en ik heb stukken minder last van jeuk en roos. Eigenlijk zou ik nu een hele milde shampoo moeten gaan gebruiken, maar ik wil eerst mijn oude opmaken.

Heb jij wel eens last van roos? Wat doe jij hier tegen?