Pagina's

dinsdag 20 maart 2012

Alles over wonderolie

Castorolie of ricinusolie, wordt ook wel wonderolie genoemd. Deze olie is namelijk vooral bekend als laxeermiddel en wordt bij zwangere vrouwen ook gebruikt om weeën op te wekken. Maar buiten die functies, kan wonderolie ook worden gebruikt op beautygebied. Wonderolie is een natuurlijk product, het is goedkoop, allemaal voordelen, dus lees snel verder naar wat je er allemaal mee kunt.

Dit is wonderolie. Het is dik, veel dikker dan je zou verwachten van zo’n olie. Het is geurloos en gewoon transparant.

 
Allereerst gebruik ik wonderolie in mijn mix voor The Oil Cleansing Method. The Oil Cleansing Method houd in dat je je gezicht reinigt met verschillende soorten oliën. Dit is erg natuurlijk en zou erg goed werken, daarom ben ik het nu aan het uittesten. Klik hier voor mijn artikel hierover. Maar waarom heb ik hier nou wonderolie in verwerkt? Wonderolie trekt het vuil uit je huid, maar niet op een agressieve manier. Wonderolie geneest ook je huid. Pluspunt!

Waar de meeste wonderolie wel van kennen, is waarschijnlijk dat het de haargroei bevorderd. Een truucje is om het op je wimpers of wenkbrauwen te smeren en na een tijdje zullen je wimpers langer en je wenkbrauwen voller zijn. Dat klinkt geweldig! Ik hoorde dat sommige meiden zelfs een extra rij met wimpertjes hadden. Ik ben het ook aan het proberen en ik zal over een paar weken wel wat posten over hoe het bevalt.  

Wonderolie bevorderd de haargroei en daardoor lijkt het misschien onverstandig om het op je gezicht te smeren (The Oil Cleansing Method). Het is niet zo dat er spontaan haar op je gezicht begint te groeien, echt niet. Daarvoor heb je te weinig haar op je gezicht. Ook haal je de olie er weer af met warm water. Geen paniek dus! ;)

Misschien zou je het wel voor op je hoofdhuid kunnen gebruiken. Olijfolie en kokosolie worden ook gebruikt als masker voor je haar, dus waarom wonderolie niet? Houd er wel rekening mee dat wonderolie veel dikker is dan deze andere twee olieën. Daarom kan het misschien erg lastig eruit te wassen zijn. Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd, dus ik heb geen idee of dit fijn werkt.

Er zijn nog veel meer kleine truucjes met wonderolie. Ik ben eens gaan googlen en op deze site vond ik heel veel leuke handige truucjes. Veel hiervan wil ik ook graag eens proberen. Ik ben benieuwd of dit allemaal echt werkt!

Wonderolie is dus voor veel dingen bruikbaar. Waar het vooral om bekend staat is het bevorderen van de haargroei. Het is leuk om er eens mee te experimenteren. Wonderolie is voor ongeveer €1,50 te koop bij de drogist. Hadden jullie al eens gehoord van wonderolie of heb je misschien zelfs een potje in huis?