Pagina's

zaterdag 3 maart 2012

Review: Essence Lash & Brow gel

De wenkbrauwgel van Essence kwam al voor in mijn favorieten van de maand, dus wat ik er van vind is al een beetje verklapt. Toch kan een review natuurlijk niet ontbreken! Het is bij vele meiden en vrouwen een geliefd product en ik zag hem al vaak voorbij komen op andere blogs. Maar wat is er nou precies zo fijn aan dit product? Lees verder om daar achter te komen.

Om precies te zijn is het een lash & brow gel. Het is dus te gebruiken voor zowel te wimpers als wenkbrauwen. Waar het toch het meeste voor wordt gebruikt is om je wenkbrauwen de hele dag in model te houden. Daarvoor gebruik ik hem ook.

De wenkbrauwgel komt ik een doorzichtige plastic verpakking. Niet heel bijzonder of mooi, maar het werkt wel praktisch. Ik ben sowieso altijd fan van doorzichtige verpakkingen, zo kun je makkelijk zien hoeveel er al uit is.

Als je de dop eraf draait krijg je een soort mascara borsteltje. De gel is hiermee goed te doseren en gemakkelijk aan te brengen. Ik was bang dat er gelijk heel veel op zou zitten, maar dat is helemaal niet zo! Dit werkt dus heel fijn, groot pluspunt!

Hier heb ik de gel in mijn wenkbrauwen. Het is niet te zien, maar dat is de bedoeling. Je wilt immers niet met glimmende wenkbrauwen van de gel rondlopen. Ook worden je wenkbrauwen er niet hard van, ook wel fijn natuurlijk.

Maar waar het uiteindelijk om gaat natuurlijk: blijven je wenkbrauwen met deze gel de hele dag in model zitten? Ja! Ik vind van wel. Er zal natuurlijk nog steeds soms een dwars haartje zijn, dat net de verkeerde kant op staat, maar dat is nauwelijks te voorkomen. Ik vind dat deze gel het heel goed doet, aan het eind van de dag zit het nog goed in model! Ik heb ook het idee dat het wenkbrauwpoeder of potlood beter laat zitten. Het vormt natuurlijk een soort beschermlaagje, dus dat is ook erg fijn!

Conclusie: Een erg fijne wenkbrauwgel. Het laat je wenkbrauwen de hele dag goed in model zitten. Hoe het werkt als mascara heb ik niet getest, ik gebruik het alleen voor mijn wenkbrauwen. Deze gel kost slechts €1,99 en is te koop bij Kruidvat.

Gebruiken jullie wel eens wenkbrauwgel?