Pagina's

maandag 5 maart 2012

Review en ooglook: Essence en Catrice mono oogschaduws


Ik doe niet vaak impulsieve aankopen. Ik weet namelijk dat ik dan doorsla en producten ga kopen die ik niet nodig heb. Laatst deed ik toch zo’n impulsieve aankoop. Ik zag mooie oogschaduw van Catrice voor 1 euro in de kortingsbak liggen en besloot hem mee te nemen. En ja hoor, toen kon er ook nog wel een van Essence bij. Ja, zo werkt dat bij mij. Benieuwd of deze oogschaduws bevallen? Lees dan verder!


De verpakking vind ik sowieso heel erg mooi! Daar let ik echt op als ik iets koop. Helemaal bij impulsieve aankopen. Het enige waar ik dan aan kan denken is ‘het ziet zo mooi uit, hebben hebben, het is zo mooi, hebbennnn!’. Vooral over de verpakking van Catrice ben ik erg enthousiast! Het strak en ook nog eens praktisch: stapelbaar en je kunt de kleur gelijk zien.

De kleuren die ik heb zijn Catrice 040 In The Army Now (nu uit de collectie helaas) en Essence 11 mercurios. Die van Essence is een Colour & Shine oogschaduw en die van Catrice is een Absolute Eye Colour. Klinkt erg leuk allemaal, maar waar het op neer komt is dat die van Essence gebakken is en die van Catrice normaal.

In plaats van swatches heb ik een ooglook gemaakt. Omdat ik In The Army Now toch wat te licht vond voorin de crease, heb ik nog een andere donkerbruine kleur gebruikt. In The Army Now is trouwens wel heel goed gepigmenteerd en ik vind het ook op mijn ogen een erg mooie kleur.

De oogschaduw van Essence is wat anders dan verwacht. Hij is wat minder goed gepigmenteerd en bevat meer glitter. Voor over het hele ooglid vind ik hem daarom minder geschikt, maar ik gebruik hem nu wel graag voor in de binnenste ooghoek. Zo is het een mooie glitterige highlighter.

Conclusie: In The Army Now vind ik een hele mooie kleur. Over het algemeen draag ik meer bruin, maar ik moet van mezelf deze kleur gewoon vaak gaan dragen. Eerst viel Mercurios van Essence mij een beetje tegen, ik vond hem wat te veel giltter hebben. Maar nu vind ik dat toch wel leuk voor in de binnenste ooghoek!

Eigenlijk zijn dit, samen met nog een van Essence, mijn enige mono’s. Hebben jullie veel mono oogschaduws in je bezit?