Pagina's

vrijdag 9 maart 2012

Mijn favorieten apps


Apps zijn leuk. Ze zijn er van nutteloze spelletjes, tot handige programmaatjes om foto’s mee te bewerken. Veel mensen hebben tegenwoordig wel een IPod, IPhone of een andere apparaat waarop je apps kunt installeren. Zelf heb ik niet zoiets, maar mijn moeder gelukkig wel. Ik zit graag op haar IPod heb een aantal favorieten apps. Ik besloot deze eens met jullie te delen, dus lees snel verder!
 
AirPinguin is zo’n typisch verslavend, nutteloos spelletjes. Door de IPod te bewegen kun je de pinguin over het ijs laten springen en hem besturen. Ja, behoorlijk nutteloos zoals ik al zij, maar toch zo leuk! Helaas had ik dit vrij snel uitgespeeld. Ik dacht dat er nog veel meer levels waren, maar dat viel dus wel tegen. Er is hiervan een gratis en een betaalde variant. Probeer het en je bent verslaafd!

 
DrawSomething. Wordfeud was het spel van 2011, maar DrawSomething zou het spel zijn van 2012. Opeens leken veel mensen hier helemaal gek op te zijn, dus ik besloot het ook maar eens te proberen. En ja, het is erg leuk en verslavend! Het idee is dat je kunt kiezen uit drie dingen die je moet tekenen. Deze teken je en vervolgens moet de ander raden wat het is. Als het wordt geraden, krijgen jullie allebei punten (of muntjes). Het is dus niet echt een wedstrijd, dat vind ik ook wel leuk. Ook hiervan is een gratis versie en een betaalde.

 
Temple Run. Deze is wat onbekender. Je rent met een poppetje door een soort jungle en hier moet je, net zoals bij Air Pinguin, over opstakels heen springen of onderdoor glijden. Ondertussen kun je steeds muntjes verzamelen. Heerlijk suf en verslavend. Hiervan is volgens mij alleen een gratis variant.

 
Fruitninja. Deze is erg bekend. Het is doel is dat je fruit soort moeten snijden, like a ninja. En ja, je voelt echt een beetje een ninja, haha! Dit is eigenlijk het enige wat je doet, maar het is wel erg leuk. Hiervan is een gratis en een betaalde versie.

Dan gebruik ik ook aardig wat social media apps. Twitter en Facebook natuurlijk. Maar ook Bloglovin’ reken ik een beetje tot social media. Het houd je geupdate van nieuwe posts van blogs die ik volg. Een erg handige en snelle app, je hebt snel overzicht van alle nieuwe blogs. Deze app is gratis. Net zoals de Twitter en Facebook app.

Dat zijn de apps die ik het meeste gebruik. Ik vind het zulke handige en leuke dingen. Het liefst wil ik zelf ook een IPod, of nog beter een IPhone. Maar dat wordt even sparen en zoveel geld heb ik er toch niet voor over. De meeste apps zijn er trouwens in gratis en betaalde vorm. Je zou dan denken ik ga natuurlijk voor die gratis versie. Maar bij spelletjes is het vaak dat je dan maar een deel van de levels kunt spelen, of er komt veel reclame tussendoor.

Wat zijn jouw favoriete apps?