Pagina's

maandag 26 maart 2012

Update: The Oil Cleansing Method

Ongeveer twee weken geleden vertelde ik over The Oil Cleansing Method, klik hier voor dat artikel. Ik had erover gelezen op Beautylab en besloot dit ook te gaan proberen. Nu het is dus twee weken later en ik ga jullie vertellen hoe het tot nu toe bevalt.

 
Ik gebruik nog steeds dezelfde ‘blend’, dezelfde formule.
  • 30% wonderolie
  • 70% extra virgin olive oil
Ik was bang dat dit te droog zou zijn, maar dat is helemaal niet het geval. Ik ben erg tevreden over deze hoeveelheid, al wil ik nog wel een keer amandelolie proberen. Amandelolie is erg goed voor de droge en gevoelige huid. Wonderolie geneest je huid en trekt het vuil eruit. En Extra Virgin Olive Oil is ook erg goed voor de droge huid.

Wat je doet bij de Oil Cleansing Method is de olie aanbrengen op je gezicht, dit heel goed in masseren, even laten zitten en dit met heet water eraf stomen en vegen. Na het stomen voelt mijn huid een heel klein beetje trekkerig, echt maar een heel klein beetje. Maar ook voelt mijn huid super zacht aan na het reinigen! En dan niet vettig van de olie, maar gewoon goed gevoed. Ook lijkt mijn huid veel gladder, minder bobbeltjes en plekjes.

Dit is hoe mijn huid er nu uit ziet zonder make-up. Ik heb was last van couperose en droge plekjes, maar dit lijkt serieus al wat afgenomen.

De Oil Cleansing Method is heel erg mild, omdat er alleen maar natuurlijke oliën inzitten. Je hoeft dus niet bang te zijn als je een gevoelige huid hebt. Zelf heb ik ook een gevoelige huid en hiervoor had ik na het reinigen vaak wat rode plekjes, maar hierbij heb ik dat totaal niet.

Na het reinigen breng ik zoals altijd dagcrème aan, ook ’s avonds. Tonic doe ik niet, omdat hier alcohol inzit en dat droogt je huid uit. Bij een vettige huid is dat waarschijnlijk wel fijn, maar voor mij niet. ’s Avonds breng na mijn dagcrème nog wat Vaseline Lanette aan op de droge plekjes, zo kan dit ’s nachts lekker intrekken.

Conclusie: Tot nu toe bevalt The Oil Cleansing Method bij mij heel erg goed. Mijn huid lijkt serieus egaler, rustiger en ik heb minder rode plekjes. Na het reinigen voelt mijn huid heel erg zacht en gevoed aan. Ik raad deze methode dus zeker aan om eens te proberen! Let wel op dat je een mix maakt die bij jouw huidtype past, lees daarvoor even mijn artikel.

En, wat denken jullie hiervan? Zou je dit wel eens willen proberen of houd je het liever bij normale reinigingsmelk?