Pagina's

zaterdag 17 maart 2012

How-to: wenkbrauwen epileren

Ondertussen weet bijna iedereen het wel: wenkbrauwen zijn erg belangrijk voor je gezicht. Ze geven je gezicht meer uitstraling en persoonlijkheid. Ze kunnen je er sympathiek uit laten zien, arrogant, vrolijk of een beetje zielig. Daarom wil ik vandaag daar iets over vertellen en jullie ook een paar tips geven. Want wenkbrauwen zijn leuk! Ja, dat vind ik gewoon.

Om te beginnen met een paar leuke voorbeeldjes die laten zien wat wenkbrauwen met je gezicht kunnen doen. Het natuurlijk een kwestie van smaak wat je mooi vind. Persoonlijk vind ik natuurlijke en wat vollere wenkbrauwen erg mooi. Maar dan wel een beetje geëpileerd en in model gekamd. 

Dit zijn de richtlijnen die overal zijn de vinden op Internet. Hierboven heb ze even op mijn eigen wenkbrauw toegepast. Vanaf je neusvleugen, rechtomhoog daar hoort je wenkbrauw te beginnen. Van je neusvleugel, via de buitenkant van je iris en dan nog een stuk doortrekken, daar hoort de boog te zitten. En van je neusvleugel, via de buitkant van je oog, daar hoort je wenkbrauw te eindigen. Zo zou je je wenkbrauwen natuurlijk kunnen epileren en over het algemeen ben ik het hiermee wel eens. 


Het enige wat ik erbij wil zeggen: wees hier niet té streng mee. Kijk ook goed naar hoe jouw wenkbrauw loopt, want dat is bij iedereen anders. Vooral ‘de boog’ in een wenkbrauw is vaak zó verschillend bij mensen. Vaak zit er zelfs verschil tussen je eigen twee wenkbrauwen, maar dat geeft juist ook karakter! Dus kijk gewoon goed naar hoe je wenkbrauwen van nature lopen. Je ziet dat deze lijnen bij mij ook niet helemaal precies goed lopen. 

En dan, je hebt je wenkbrauwen nauwkeurig bestudeerd en wilt misschien wat haartjes weg halen. Begin dan met de verdwaalde haartjes. Ga vooral niet te veel weghalen aan de bovenkant, want dat kan je wenkbrauwen raar en bobbelig maken. Kijk hoe je wenkbrauwen lopen en waar er een soort van grens zit van de haartjes die je wilt weghalen. Zet dit desnoods even met wit oogpotlood aan, zodat je niet in je enthousiasme opeens maar een halve wenkbrauw hebt. Neem ook steeds even afstand van de spiegel om het resultaat goed te bekijken! 


Nog een tip: vaak als ik mijn wenkbrauwen epileer, kam ik ze naar boven. En als ik aan de bovenkant wat wil weghalen – wat ik bijna nooit doe, daar hoeft het niet zo strak vind ik–, dan kan ik ze juist naar beneden. Zo is die grens beter zichtbaar.

Aan het begin zal epileren even pijnlijk zijn, maar echt, dit went! Ik voel het eigenlijk nauwelijks meer iets van. Pijn is fijn, haha, nee hoor grapje! Ik hoor wel eens dat als je eerst ijs op je wenkbrauwen doet, je minder pijn voelt. Zelf heb ik dit nooit geprobeerd.

Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad! En denk eraan, jouw wenkbrauwen geven je karakter en meer uitstraling. Doe wat jij mooi vind! Het is echt leuk om er eens wat mee te proberen en kijken wat mooi staat bij jouw gezicht. Ik zal binnenkort ook een artikel schrijven over het bijtekenen van je wenkbrauwen. Epileer jij je wenkbrauwen en teken je ze ook wel eens bij?