Pagina's

donderdag 15 maart 2012

Feel-good, het wordt lente!


Eindelijk, vandaag is de eerste echte warme dag van het jaar. Daar zaten wij allemaal wel op te wachten volgens mij! Vandaag wordt het zo’n 16 graden heb ik gehoord, nou is dat niet super warm, maar het is een goed begin. Want wie wil er nou niet zonder jas over straat lopen, in het zonnetje fietsen en weer de blaadjes aan de bomen zien? Dit wordt echt zo’n feel-good artikel, dus lees vooral verder.

Het begint ’s ochtends al, sinds kort wordt ik gewoon wakker als het licht is! Om 7 uur is het nu echt licht, en dat is zo fijn wakker worden. Het liefst doe ik dan even mijn raam open en meestal is het niet eens zo koud dan buiten. Dat gaat de goede kant op! Over een tijdje doen we ’s ochtends gewoon massaal onze gordijnen open en schijnt het zonnetje in ons gezicht! Hoe lekker is dat?

Van het gebruikelijke ochtendritueel doordeweeks wordt niet echt vrolijk, ook al is het lekker weer. Bij mij is dat gewoon standaard stressen en uiteindelijk moet ik alsnog mijn moeder vragen om mijn fiets alvast buiten te zitten. Vervolgens ren ik naar buiten en spring ik gelijk op mijn fietsje, op naar school..

Maar dan komt dat heerlijk lente gevoel weer naar boven! Als totaal verblind door de zon, langs die intens drukke autoweg fiets – waar het trouwens verschrikkelijk stinkt – voel ik mij zielsgelukkig. Nee, even serieus. Ondanks dat, vind ik het heerlijk om in het zonnetje naar school te kunnen fietsen. En ik fiets ook een stuk door het centrum van Gouda, wat wel weer erg fijn fietsen is. En helemaal als ik een keer niet hoef te haasten en lekker rustig aan kan doen, geniet is daar echt van.

5637237960_e3b1b79272_z_large
bron
Iets waar het nu nog te koud voor is, maar wat ik in de zomer wel vaak doe, is in de pauze buiten zitten. Bij ons op school is er buiten niet echt zitplek, maar we zitten dan altijd gewoon op de grond tegen het gebouw aan. We zoeken dan natuurlijk de zonnigste hoek op en daar houden we dan pauze. Dat is echt super gezellig en we maken ook heel veel foto’s van elkaar als we daar zitten. Daar kijk ik zo naar uit!

En thuis is natuurlijk ook lekker om in de tuin te kunnen zitten met een boekje, of je laptop, of IPod, maar sowieso met een glas limonade. O, wat wordt ik hier vrolijk van! Het is een beetje en vaag artikel geworden, maar hopelijk vinden jullie dat leuk en is dit herkenbaar!

Waar kijk jij het meeste naar uit om in de lente of zomer te doen?