Pagina's

maandag 19 maart 2012

How-to: wenkbrauwen bijtekenen


Ik ben wel lekker in de how-to-mood! Dit weekend kwamen er ook twee how-to's online, waarvan er één ook ging over wenkbrauwen. Namelijk het epileren van je wenkbrauwen. Na epileren, komt bijtekenen, dus daar ga ik vandaag wat over uitleggen. Persoonlijk vind ik dat erg mooi en ik ga jullie laten zien hoe ik dat doe.

Sommige mensen zullen nu denken: eerst haartjes weghalen en dan opeens weer bijtekenen? Dat klinkt inderdaad raar, maar bijtekenen kan mooi zijn. Met epileren haal je verdwaalde haartjes weg en dit geeft je wenkbrauwen meer vorm. Met bijtekenen kun je eventuele gaatjes in wenkbrauwen opvullen, of je kunt ze gewoon wat meer aanzetten. Dit laat je wenkbrauwen meer spreken. Je tekent natuurlijk niet bij op de plekken waar je haal hebt weg gehaald, dat zou inderdaad een beetje raar zijn. 

Dit is mijn ‘naakte’ wenkbrauw. Ik begin met mijn wenkbrauwen helemaal ophoog te borstelen, zo kun je lijnen in je wenkbrauwen het best zien. 

Dan zet ik een streep van de aanzet van wenkbrauw, tot ongeveer de boog/knik. 

Dit doe ik ook aan de bovenkant.

Dan kleur ik het uiteinde helemaal in, dit doe ik vaak wat donkerder dan de rest.

En tot slot de aanzet van je wenkbrauwen. Dit doe ik vaak wat lichter, of met een poeder voor blond haar. Dat vind ik wat natuurlijke ogen. 

Tot slot borstel ik mijn wenkbrauwen nog even door, om de strepen te vervagen.

Voor dit alles gebruik ik een de Eyebrow kit van Catrice. Dit kitje bevat twee kleuren, een kleur voor blondines en brunettes. Ondanks dat ik een brunette ben, mix ik deze twee kleuren. Met het schuin afgesneden kwastje breng ik het poeder aan. Met het borsteltje kam ik mijn wenkbrauwen omhoog en vervaag ik de poeder voor een wat natuurlijke effect.

Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad! En denk eraan, jouw wenkbrauwen geven je karakter en meer uitstraling. Doe wat jij mooi vind! Het is echt leuk om er eens wat mee te proberen en kijken wat mooi staat bij jouw gezicht. Epileer jij je wenkbrauwen en teken je ze ook wel eens bij?