Pagina's

woensdag 7 maart 2012

EOTD: My Eyes Are Colour blocking


Op het gebied van fashion is colour-blocking op dit moment een echte trend. De kleding voor deze lente is véél kleur, maar op met make-up kun je je daaraan houden! Misschien is het wat minder draagbaar, maar toch erg leuk natuurlijk. Daarom heb ik vandaag een spannende ooglook voor jullie.

Als je veel kleuren nodig hebt, dan is een 40 palette ideaal. Of als je een 88 palette hebt, is dat waarschijnlijk nog beter. We gaan dus voor felle kleuren en deze hoeven echt niet bij elkaar te passen. Dat maakt het juist zo cool en apart. Geel en oranje zijn sowieso leuk, dat echte zomerse kleuren. Maar ook turquoise en roze doen het goed, als het maar fel is! Kijk goed naar de kleding die nu in de winkels hangt, daar kun je goed inspiratie uit op doen. 

Wat ik sowieso wilde wat geel en oranje dus. Daarmee ben begonnen. Eerst bracht ik geel aan in de binnenste ooghoek tot ongeveer te helft van mijn ooglid. Met oranje ging ik daar vervolgens een beetje overheen, maar niet helemaal in de binnenste ooghoek. Door het oranje een beetje over het geel aan te brengen, loopt het mooi in elkaar over.

Toen ging ik aan de slag met een hele andere kleur: fel roze. Dit bracht ik aan in de buitenste ooghoek en ook al een beetje in de crease.

Toen kwam paars, dit ging in de crease en ook onder het oog. Tussendoor heb ik een beetje geblend. Ik zie er trouwens vreselijk ziek uit door al die felle kleuren.


Tada, mascara en (paarse) eyeliner doen wonderen! Ik zie er al veel minder ziek uit. Ik vind het zelf een goed geslaagde colour blocking look. De combinatie vind ik zelf ook best vet, maar natuurlijk niet heel draagbaar. Ik moet nu ook naar school, dus ik haal het er nu maar weer af. ;)

Wat vinden jullie van colour-blocking in kleding en bij make-up?