Pagina's

vrijdag 15 april 2011

Tag: Mijn voorkeuren en favorieten.


Ik weet dat ik eerder deze week al een keer een tag heb gedaan, maar ik zag op Baroque Beauty laatst een hele leuke tag voorbij komen. Deze wilde ik gewoon doen, ik vind het ook heel leuk de vorige keer om die vragen te beantwoorden, dus gewoon lekker weer een tag!
Deze tag gaat over je voorkeuren en favorieten. Het waren allemaal een beetje basicvragen, maar omdat ik nog niet heel lang blog, leek mij het juist leuk om dit soort vragen te beantwoorden. Zo leren jullie mij weer wat beter kennen! :)

Huidverzorging:
Hoe vaak was je je gezicht? 
Eén keer per dag. 's Avonds als ik mijn gezicht reinig doe ik altijd reinigingsmelk op, dit haal ik er vervolgens af met een nat washandje. Dit vind ik het fijnste werken.

Welk huidtype heb je? 
Licht droog en gevoelig.

Welke facewash gebruik je op dit moment? 
Ik gebruik geen facewash.

Scrub je je gezicht? 
Ja, maar dit doe ik echt maar heel soms. Mijn gezicht word er namelijk best rood van, omdat ik dus een gevoelige huid heb. Ik gebruik op dit moment de scrub van de Hema, deze is voor alle huidtypes, maar dus eigenlijk een beetje te agressief voor mijn huid.

Welke moisturizer gebruik je?
Garnier dagcrème voor de droge of gevoelige huid.

Heb je sproetjes? 
In de zomer wel, op mijn neus en wangen. Het valt niet heel erg op, maar ze zitten er wel. Ik vind sproetjes trouwens erg leuk en vrolijk staan. :)

Gebruik je een oogcrème? 
Nee.

Hoe vaak onthaar je je gezicht? 
Ik epileer alleen mijn wenkbrauwen, verder haal ik geen haar weg op mijn gezicht. Volgens mij is het niet heel erg nodig. Ik epileer mijn wenkbrauwen gewoon als het nodig is, als ik ergens wat haartjes zie zitten waar ze niet horen dan haal ik die even weg.


Make-up:
Welke foundation gebruik je op dit moment?

Op dit moment gebruik ik de Catrice Photo Finish foundation. Dit is een foundation uit de nieuwe collectie van Catrice, hier komt uiteraard nog een review over!

Welke concealer gebruik je? 

Catrice Allround concealer.



Heb je een roze of gele ondertoon? 
Dat weet ik eigenlijk niet zeker.. volgens mij een gele. Mijn armen zijn in ieder geval heel gelig bruin, haha. De kleur op mijn gezicht is volgens mij ook meer gelig van roze.

Draag je wel eens valse wimpers? 
Nee, nooit.

Wissel je je mascara elke 3 maanden?
Nee. Ik weet dat het beter is om dit wel te doen, maar ik vind het sonde om een mascara na drie maanden al weg te gooien. Meestal doet de mascara het bij mij nog gewoon goed na drie maanden en ik heb ook helemaal geen last van mijn ogen dan. Op dit moment heb ik ook best een dure mascara, dus als ik hem nog gewoon goed kan gebruiken ga ik 'm niet weg gooien als de drie maanden om zijn.

Welke mascara gebruik je op dit moment? 
l'Oreal Volume Million Lashes mascara.

Welke tools gebruik je om je make-up aan te brengen? 
Een wimper en wenkbrauw borsteltje, een eyeliner brush, een blushkwast en heel erg soms ook een wimperkruller.

Gebruik je een gezichtsprimer? 
Nee.

Gebruik je oogschaduwbasis? 
Nee, ik draag ook bijna nooit oogschaduw.

Welke kleur oogschaduw is favoriet? 
Bruin. Tja, een beetje saai misschien maar dit staat mij wel het beste vind ik zelf. Ook paars vind ik echt heel mooi, maar als ik zou moeten kiezen kies ik toch voor bruin.

Gebruik je liever oogpotlood of eyeliner? 
Eyeliner, zeker weten. Het liefst heb ik eigenlijk een gelliner. Dit brengt zo makkelijk en blijft ook de hele dag perfect zitten. Oogpotlood gaat bij mij snel weg en vaak zit het halverwege de dag ook niet meer op mijn plek. Ik heb dan vaak vlekken oogpotlood op mijn ooglid zitten, niet echt mooi. ;)

Hoevaak prik je jezelf met een oogpotlood of eyeliner in je oog?
Niet zo vaak eigenlijk. Ik draag alleen boven mijn oog gelliner, dus je prikt dan ook niet zo snel in je oog. ;)

Gebruik je wel eens minerale make-up? 
Nee, ik heb een droge huid, dus vloeibare make-up is beter voor mijn huid.

Gebruik je wel eens losse poeder oogschaduw? 
Nee.

Wat is je favoriete lippenstift? 
Ik draag ook bijna nooit lippenstift. Ik heb er ook maar eentje en die is de Catrice lipstick in de kleur Marie Antionette, deze was van de Urban Baroque Limited Edition, deze is dus niet meer verkrijgbaar.

En je favoriete lipgloss? 
Essence XXXL shine lipgloss in de kleur Big Night Out. Volgens mij heten de lipgloss kleuren van Essence nu anders. Ik heb ook een review geschreven over deze lipgloss. Hier is de link.

Welke blush is favoriet?
Essence Silky Touch blush in de kleur Babydoll. Dit vind ik zo'n zo'n vrolijk en lief kleurtje. Deze dit op dit moment in mijn everyday make-up, deze draag ik dus elke dag. ;)

Koop je graag drogisterijmerken? 
Ja, ik koop eigenlijk bijna alleen maar drogisterij merken! And I love it! :D

Op welke make-up blunder zou een straf moeten staan? 
Iedereen moet natuurlijk lekker dragen wat hij of zij mooi vind, dus ik vind dat nergens een straf op hoeft te staan. Wat ik wel heel lelijk vind op het gebied van make-up, dat is spinnepoot mascara. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik vind het gewoon zó lelijk. Bij mij op school zie ik wel eens meiden daar mee lopen en ik vind het echt.. ik weet het niet hoe ik het uit moet leggen. Ik vind het gewoon báh. 

Welke celebrity heeft altijd mooie make-up op? 
Lauren Conrad. Er zijn nog meer celebs waarvan ik de make-up altijd erg mooi vind, maar Lauren Conrad vind ik wel de mooiste. Haar make-up altijd zonder te veel poespas, lekker naturel. Gewoon erg mooi!

Ik tag iedereen die de tag over wilt nemen! 

Liefs,
Brechtje.