Pagina's

vrijdag 8 april 2011

Everyday make-up.

Beauty, but at what cost?

Tja, misschien een beetje een random plaatje.

Ja, ik draag make-up, bijna elke dag. Dat lijkt mij ook wel logisch als je over beauty blogt. Maar wat smeer ik nou elke dag allemaal op mijn gezicht en op mijn ogen? Dat ga ik jullie vandaag laten zien. Ik zal alvast zeggen; het is niet super veel. Misschien had je meer verwacht, maar misschien ook wel niet. Ik kan dat eigenlijk niet zo goed inschatten, maar ik vind het in ieder geval wel meevallen. ;)


Hierboven zie je dus de make-up die ik elke dag gebruik. Oké, voor een gemiddeld veertienjarig meisje zijn het misschien iets meer producten, maar persoonlijk vind ik het niet veel. Helemaal als je kijkt naar andere beautybloggers. Ik draag ook niet erg veel van alles. Ik draag maar een klein beetje foundation, wat concealer onder mijn ogen, blush draag ik niet altijd, lijntje boven mijn ogen en tot slot een klein beetje mascara. Valt best mee toch?




Ik begin meestal met mijn gezicht. Als eerst de foundation, ik breng deze vooral aan op mijn neus en wangen. Ik verspreid het ook een klein beetje naar mijn kin, maar mijn voorhoofd doe ik helemaal niet. Mijn voorhoofd is gewoon helemaal egaal, ik weet niet hoe dat komt, haha. Op mijn wangen heb ik wat gesprongen haarvaatjes, ik heb namelijk een best gevoelige en dunne huid. Ook mijn neus is niet zo mooi egaal. Dus ik focus me vooral op deze twee gebieden.
Dan de concealer. Deze klop ik met mijn vinger op de huid onder mijn ogen. Als dit mooi egaal is geeft dit een frisse blik. Ik gebruik hiervoor de tweede van links. Dus de kleur waar de pan al te zien is. ;)
Blush doe ik niet altijd, ik moet namelijk meestal haasten en dan skip ik de blush maar. Maar als ik blush gebruik, gebruik ik meestal de Silky Touch blush van Essence. Deze vind ik het meest bij mij passen. 


Dan doe ik mijn ogen. Het enige wat ik gebruik is een gelliner en mascara. De gelliner gebruik ik pas sinds deze week eigenlijk, hiervoor gebruikte ik dus alleen mascara. 
Ik begin met de gelliner, dit is namelijk het makkelijkst aan te brengen als je nog geen mascara op hebt. Je kunt de gelliner dan namelijk veel dichter tegen je wimpers aan zetten. Met een eyeliner brush probeer ik een zo'n dus mogelijk lijntje te zetten. 
Tot slot de mascara. Veel mascara gebruik ik niet, ik heb van mezelf al zwarte en best lange wimpers. Voor de krul gebruik ik wat mascara, je ogen vallen dan toch wat meer op en lijken groter.

Heel soms die ik ook nog wat lipgloss op, maar dit doe ik eigenlijk bijna nooit. Meestal smeer ik de dag door met lippenbalsem, verder draag ik niks op mijn lippen.

Dit was mijn dagelijkse make-up. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te zien.

Wat is jouw dagelijkse make-up?

Liefs,
Brechtje.