Pagina's

zaterdag 16 april 2011

Review: Catrice Photo Finish 18h foundation.


Ik had mijn Catrice Natural Touch foundation mee genomen naar de camping, maar ik was alleen vergeten om deze ook weer mee naar huis te nemen. Dit was mijn enige foundation, dus ik zat een weekje zonder. Dat overleef ik best, mijn huid is niet heel erg onzuiver, maar ik baalde er wel een beetje van. Maar omdat deze foundation bijna op was besloot ik toch een nieuwe te kopen. 
Dinsdag ben ik naar de stad geweest en heb ik de Catrice Photo Finish 18h foundation gekocht. Deze foundation zit in de nieuwe collectie van Catrice en ik was er al heel benieuwd naar, een photo finish foundation had ik nog nooit geprobeerd. Ik had dus genoeg redenen om 'm mee te nemen en uit te testen!


De verpakking vind ik echt prachtig eruit zien! Het is totaal niet te zien dat dit product low-budget is. Het flesje is gemaakt van glas, het glas is mat en dit toont erg chique. Je haalt de foundation uit het flesje met een pompje. De foundation is goed te doseren, er komt genoeg product uit als je een pompje neemt. Gewoon helemaal goed, de verpakking is zo'n verbetering!


De textuur van deze foundation vind ik erg fijn. Hij is niet heel vloeibaar, dat is ook te zien aan de foundation op mijn hand. Het puntje blijft namelijk gewoon omhoog staan. De foundation is goed uit te smeren en te blenden. Hij dekt wel goed, gewoon een normale dekking.
Deze foundation heeft trouwens wel een apart geurtje. Een beetje zoetig ofzo, ik vind het eigenlijk wel lekker ruiken. Ik stoor me er ook niet aan, ik vind het een beetje een make-up geurtje. ;)


Ik heb kleur 010 Sand Beige. Dit is de lichtste kleur en voor mij is hij echt perfect! Ik ben echt blij dat ik nu een foundation heb in precies de goede kleur voor mij. Voor vrouwen/meiden met een hele lichte huid zal er waarschijnlijk geen goede kleur bij zitten. Er zijn namelijk maar vier kleuren, dit is wel een nadeel.


Mijn huid zonder foundation, ik heb ook geen andere make-up op. Mijn huid heeft niet zo heel erg veel onzuiverheden. Ik heb een licht droge en een gevoelige huid, daarom is mijn huid soms wat rood. Ik heb op mijn wangen ook wat gesprongen haarvaatjes, dit komt omdat mijn huid hier erg dun is. 
De volgende foto heb ik gemaakt in de zon, daarom lijkt mijn huid opeens veel bruiner en roodachtiger. Schrik dus niet van het verschil opeens. ;)



En hier draag ik de foundation! Mijn huid is bijna helemaal egaal als ik de foundation draag, ook geeft het een hele mooie glow. Ik vind het 'm echt zo mooi staan, mijn huid ziet er gelijk echt heel gezond uit. Ik denk dat dit komt door de licht reflecterende deeltjes die erin zitten. 
Catrice belooft ook dat de foundation 18 uur blijft zitten. Achttien uur is wel heel een beetje overdreven, maar hij blijft sowieso een dag lang goed zitten. Ik heb hem gedragen op een normale schooldag, aan het eind van de dag zat mijn foundation er nog goed op. 

Conclusie: Ik ben erg enthousiast over dit product. De verpakking vind ik heel mooi en chique ogen, makkelijk aan te brengen, het geeft je huid een mooie glow en het blijft goed zitten. Ik raad het iedereen aan om te kopen.

Voor dit product betaal je slechts €5,99, Catrice is te koop bij de Kruidvat.

Liefs,
Brechtje.