Pagina's

dinsdag 19 april 2011

Avondroutine.


We weten allemaal dat het belangrijk is om 's avonds je make-up goed te verwijderen. Dat is ons nu al zo vaak verteld, dat hoef ik dus denk ik niet meer uit te leggen. Vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik elke avond mijn make-up verwijder en welke producten ik hiervoor gebruik.

Alle producten die ik gebruik zijn voor een droge en gevoelige huid, want ja ik heb een droge en gevoelige huid. ;) De oogmake-up remover is ook voor gevoelige ogen.



Hierboven zie je de producten die ik elke avond gebruik. Aan het einde van dit artikel zal ik nog wel een lijstje plaatsen met de producten die ik heb gebruikt. Nu zal ik even uitleggen hoe ik en in welke volgorde ik deze producten gebruik..


Als eerst was ik mijn handen en doe ik mijn haar in een staart. Dat je handen schoon zijn vind ik fijn en het is ook was hygiënischer als je je gezicht en ogen schoon gaat maken. Dat m'n haar in een staart zit vind ik zelf ook gewoon fijn, anders gaat het in mijn gezicht hangen en zit er overal reinigingsmelk enz. ;)

Ik begin met mijn ogen. Ik doe een beetje waterproof oogreinigingslotion op een watje. Dit houd ik een paar seconden op mijn ogen en veeg het dan weg. Dit doe ik nog een paar keer met hetzelfde watje en dan is mijn oog schoon. Voor mijn andere oog neem ik de achterkant van het watje en doe hier opnieuw reinigingslotion op. Als ik eyeliner op heb, zit dit meestal nog tussen mijn wimpers. Dit haal ik dan nog weg met een wattenstaafje met reinigingslotion erop. Dit draai ik een beetje tussen wimpers en dan is het weg. 

Als ik mijn gezicht schoonmaak gebruik ik als eerst reinigingscrème. Ik neem een bolletje op mijn hand, ter grote van een knikker. Dit verdeel ik over mijn gezicht en haal het er vervolgens af met een nat washandje. Ik gebruik geen tonic. Ik heb deze wel, maar ik ben er mee gestopt omdat ik merkte dat het mijn huid uitdroogte. Tot slot doe ik nog dagcrème, poets ik mijn tanden (dit hoort er niet bij, maarja) en dan ben ik klaar op te gaan slapen!

De producten die ik gebruik:
- l'Oréal Zachte oog- en lipreinigingslotion for waterproof, geschikt voor gevoelige ogen.
- l'Oréal Triple Active Comport Reinigingsmelk, gezicht en ogen voor de droge en gevoelige huid.
- Garnier Essentails dagcrème voor de droge of gevoelige huid.
Zouden jullie over een van deze producten nog een review willen zien?

Wat is jouw avondroutine?

Liefs,
Brechtje.