Pagina's

donderdag 12 januari 2012

Review: Zoeva Very Croc set - deel 2


Gisteren zagen jullie deel 1 van mijn review over de Very Croc set, vandaag is het tijd voor deel 2. En dat betekend oogkwasten. Dit zijn er wat meer dan de gezichtskwasten en er zitten een paar hele fijne tussen!

Twee oogschaduw kwasten, een grote en een kleine. De grote vind ik erg fijn om oogschaduw aan te brengen over het hele ooglid. Het werkt snel en hij is niet te hard en niet te slap. Dit is echt een favoriet! Hij is gemaakt van dierenhaar.

De kleinere oogschaduwkwast (zo klein is hij niet, maar ik bedoel in vergelijking met de grote) vind ik ook erg fijn! Deze gebruik ik het liefst voor in de binnenste ooghoek. Hij is ook goed te gebruiken voor over het hele ooglid, maar dat gebruik ik toch liever de grote kwast voor. Gemaakt van dierenhaar.

Er zitten twee blendingkwasten in de set, ze zijn beiden van echt haar. Volgens Zoeva zie je links een creasekwast en rechts een blendingkwast.  Ik dacht dat de stelen waren omgewisseld, maar het zijn dus twee blendingkwasten en de linker is ook te gebruiken voor in crease. Wat Zoeva zegt klopt dus wel, een soort van dan. De blendingkwast links vind ik super fijn, hij blend erg goed! Ik heb hem ook in crease geprobeerd en tot mijn verbazing werkt zit ook erg fijn! Door deze kwast ben ik blij verast.

Dan de rechter kwast. Met deze kwast zou je wat preciezer kunnen blenden. Nou, dat werkt bij mij niet echt. Als creasekwast (tja, toch maar proberen) is hij veel te groot en werkt hij ook niet goed. Jammer!

Links zie je een smudger kwast van dierenhaar. Het is de bedoeling om een lijntje van oogschaduw of oogpotlood mee te vervagen, maar dat werkt voor mij niet goed. Waar ik hem wel erg fijn voor vind is om zacht lijntje onder mijn oog mee te maken. Gewoon even in de oogschaduw dippen en een lijntje zetten.

Rechts een angled brush, dit is een schuin afgesneden kwast. Hiermee kun je een hele duidelijke V maken in de buitenste ooghoek. Hij werkt wel goed, maar ik gebruik hem niet heel veel. Hij is van dierenhaar.

Helemaal links zie je een lippenceel. Normaal is het een bruin glimmend kokertje, maar als je de dop eraf haalt en deze er achterop doet komt er een lippenceel naar boven. Ik draag nooit lippenstift, dus gebruik deze kwast ook niet. Ik heb hem wel uitgeprobeerd en het werkt wel goed. Je moet er alleen wel even mee oefenen voordat je je lippen er mooi mee in kunt kleuren.

In het midden een simpel wimper- en wenkbrauwkammetje. Hier kan niet zoveel mis aan zijn eigenlijk.

Helemaal rechts een wenkbrauwkwastje. Deze is wat steviger dan ik gewent ben, maar dat werkt eigenlijk wel heel fijn! Doordat hij stevig is, kun je er erg precies mee werken. Ik vind deze ook fijn om voor lijntje met oogschaduw onder mijn ogen. Hij is gemaakt van echt haar.

Links zie je een eyelinerkwastje. Hij is erg flexiebel en voor eyeliner aanbrengen vind ik dat niet erg handig. Deze had wel wat steviger gemogen vind ik. Hij is van echt haar.

In het midden een smudgerkwast. Hier had ik niet veel van verwacht, maar deze gebruik ik heel erg veel! Hij is namelijk heel erg fijn! Het is een heel simpel sponsje, maar hij vervaagd wel mooi lijntjes van oogschaduw of oogpotlood.

En tot slotte een concealerkwast. Sorry, dit is geen oogschaduwkwast, maar dit was ik gisteren vergeten. Ik had ook van deze verwacht dat ik hem niet fijn zou vinden, ik dacht namelijk dat hij veel te dun was voor een concealerkwast. Hij is inderdaad wat aan de dunne kant en het duurt wat langer met aanbrengen, maar ik kan niet ontkennen dat hij wel fijn is. Al vind ik het toch fijner om concealer aan te brengen met mijn ringvinger.

Ik ben best kritisch geweest, dus misschien lijkt het alsof ik over veel kwasten niet helemaal tevreden ben. Dat valt best mee, ik ben natuurlijk super blij met mijn kwastenset! Het is nou eenmaal een grote set, dus ook grote kans dat je ze niet allemaal fijn vind. En gelukkig vind ik ook veel kwasten juist wel heel erg fijn!


De set kost €30,- en heeft €5,50 aan verzendkosten. Hij is de bestellen bij Zoeva.de

Heb ik jullie een beetje kunnen overtuigen van deze kwastenset?

Liefs,
Brechtje.