Pagina's

dinsdag 3 januari 2012

Plannen voor de blog 2012

Tumblr_lx3ymfvytq1qckzluo1_500_large
De eerste dag van het nieuwe jaar, liet ik jullie mijn goede voornemens zien. Dit waren allemaal persoonlijke doelen en hadden niet veel met de blog te maken. Toch heb ik wel degelijk plannen wat betreft de blog. In het nieuwe jaar wil ik wat dingen anders gaan om mijn blog te verbeteren en om professioneler te worden.

Tumblr_lukcnzm2qm1qfrr2oo1_500_large
Allereest wil ik zeggen dat ik natuurlijk niet echt professioneel ben. Maar ik kan wel mijn best doen om dit zoveel mogelijk te worden. Ik ga proberen het zo professioneel mogelijk aan te pakken. Hoe ik dit ga doen zie je hieronder.

  1. De nieuwe lay-out was de eerste stap voor het professioneler maken van mijn blog. Persoonlijk vind ik de nieuwe lay-out een grote verbetering.
  2. Vooraan zullen alle foto’s op de blog die ik zelf heb gemaakt een klein logootje hebben met ‘Brechtjoee’. Zo is het duidelijk dat het mijn foto’s zijn en kunnen ze niet door anderen kunnen worden gebruikt. Niet zonder mijn naam te vermelden in ieder geval. Bij foto's die ik niet zelf heb  gemaakt (zoals de afbeeldingen in dit artikel) komt dit logootje niet.
  3. Ik ga mij meer bezig houden met de achtergrond van mijn foto’s. En goed licht is natuurlijk ook belangrijk. Ik ben er achter gekomen dat tussen 11 uur ’s ochtends en 2 uur ’s middags je het mooiste licht hebt. De dagen zijn jammer genoeg wat korter, dus foto’s maken als ik overdag naar school gaat waarschijnlijk wat lastig worden. Om dit probleem op te lossen ga ik mijn foto’s meer in sessie’s schieten. Dit kan ik  in het weekend doen of als ik vroeg uit ben. Dit heeft ook als voordeel dat ik dan al een beter idee heb voor de artikelen die ik wil gaan schrijven die week.
  4. Ik ga meer nadenken over de artikelen die ik schrijf. Natuurlijk denk ik wel een beetje na over wat ik typ, maar eerlijk gezegd verzin ik het meeste terwijl ik bezig ben met schrijven. Ik ben van plan meer aantekening te gaan maken en beter na te denken over mijn artikelen. Vooral bij reviews merk ik dat dat echt nodig is.
Tumblr_lwxhsdknac1r52kfeo1_500_large
Oké, dat waren de plannen wat betreft het professioneler maken van mijn blog. Ik hoop dat dit allemaal gaan lukken en dat het lukt mij eraan te houden. Verder heb ik ook nog wat algemene doelen voor de blog:
  1. Mijn blog moet persoonlijker worden. Er zullen meer persoonlijke stukken komen, zodat jullie wat ook wat meer te weten komen over mij.
  2. Ik wil meer reviews en looks gaan maken. Vooral reviews kwamen erg veel naar voren in de enquête, dus daar zal ik meer mee gaan doen.
  3. Er moet elke dag een post zijn. Dit moet mij wel lukken. Afgelopen jaar is dat eigenlijk ook wel gelukt, af en toe heb ik wel een dagje overgeslagen, maar dat kan gebeuren. Dit wil ik wel wat minder voor laten komen, maar over het algemeen vind ik dat ik het dit jaar heel goed heb volgehouden.
Ik ben erg tevreden over mijn plannen. En ik vind ook dat afgelopen jaar een goed jaar was met mijn blog, daar ben ik heel blij mee! Ik heb helemaal zin om aan de slag te gaan nu ik dit alles heb uitgeschreven. Ik hoop dat 2012 een super jaar wordt en dat ik mijn doelen kan halen!

Ik wens jullie (nogmaals) een goed 2012! En heb jij nog plannen en doelen voor jezelf of voor je blog?

Liefs,
Brechtje.