Pagina's

dinsdag 17 januari 2012

Review: L'Oréal True Match foundation


Ongeveer twee weken terug kocht ik de L’Oréal True Match foundation, omdat ik hier veel goede verhalen over had gehoord. Hij schijnt goed te dekken, mooi aan te sluiten op jouw huidskleur en een fijne textuur te hebben. Ik ben erg benieuwd, dus ik heb hem uitgebreid getest.

Om te beginnen ben ik erg tevreden over de verpakking. Een pompje werkt snel en hygiënisch en is ook nog eens erg makkelijk met doseren. Het flesje is van glas, het gevaar is dat je hem kapot laat vallen, maar we gaan er maar vanuit dat dat niet gebeurd. Ik vind glas namelijk erg mooi en niet goedkoop staan.

De foundation is echt super dun. Of ik dit fijn vind, weet ik nog steeds niet helemaal zeker. Wel verdeeld het goed, doordat het dun is heb je niet heel veel nodig. De dekking vind ik medium, maar dat is voor mij wel genoeg. Hij heeft geen duidelijk geur, dat vind ik bij foundation wel fijn. Ik heb kleur C1 Ivory Rose en die past goed bij mijn huidkleur.

Mijn huid zonder foundation.

Met de foundation. Zoals ik al zei heeft hij een medium dekking, maar dat vind ik wel goed. Ik vind de foundation aan het begin vooral niet heel fijn aanbrengen, maar het gaat nu wel wat beter. Ik ben gewent een kwast te gebruiken, maar daar lijkt hij gewoon te dun voor. Dat vind ik eigenlijk best vervelend. Maar op zich werkt met handen ook wel oké.

Waar je wel voor moet uitkijken is dat door de dunne textuur droge plekjes heel erg goed te zien zijn. Daar had ik echt totaal niet aan gedacht toen ik hem kocht. Zorg er daarom voor dat je je huid goed hydrateerd, zodat je geen droge plekjes hebt. Met een droge huid is dat helaas nog wel eens een lastig.

Conclusie: Een fijne foundation. Hij is erg dun, en dat is nog wel een beetje lastig met aanbrengen vind ik. Verder vind ik het een prima foundation, ook fijn dat hij SPF 17 heeft.
Hij kost ongeveer 16 euro, de prijs kan nog wat verschillen, dat ligt eraan waar je hem koopt.

Liefs,
Brechtje.