Pagina's

zondag 8 januari 2012

Fijne producten voor een manicure


Het is alweer een tijd geleden dat ik iets over nagels heb geschreven, dus ik besloot eens terug te lezen in mijn artikelen. Toen kwam ik erachter dat ik nog nooit iets over een manicure heb vertelt! Dus daarom ga ik vandaag laten zien hoe ik het liefst een manicure doe en met welke producten. Dit ga ik laten zien in drie stappen.

Verzorging. Belangrijk, want je kan je nagels wel zo mooi hebben gelakt, maar velletjes en kapotte nagelriemen kunnen het verpesten.

Als eerst knip of vijl je je nagels, ik doe het meestal allebei. Door te knippen kunnen je nagels splijten, maar vijlen duurt erg lang, daarom doe ik eerst knippen en dan vijlen. Ik gebruik het liefst een glasvijl, deze is het beste voor je nagels.

Daarna kun je een buffervijl met verschillende kanten gebruiken om het nageloppervlak mooi glad te vijlen, maar dit hoeft niet perse. Als je nagels glad zijn staat dit netjes, en de nagellak blijft beter zitten op een glad oppervlak. Doe dit niet te vaak, want je nagels worden er wel dunner van.

Smeer je nagels goed in met nagelriemcrème. Lemony Flutter van Lush schijnt geweldig te zijn, maar wel erg prijzig (€10 voor een potje!). Daarom gebruik ik er een van Essence, deze is eigenlijk heel erg fijn! Tot slot duw je je nagelriemen iets terug met een bokkenpootje, deze staat alleen niet op de foto. Ontvet je nagels hierna weer met nagellakremover, want op vette nagels blijft nagellak niet goed zitten!

Het is tijd om te lakken! Begin met een basecoat, dan een kleurtje (breng twee dunne laagjes aan) en eindig met een topcoat. Volgens mij is dat ondertussen wel bekend, maar ik vermeld het voor de zekerheid nog even.

Als basecoat gebruik ik er een van L.A. Colors (wel oké), het kleurtje dat er staat is van Catrice It’s Rambo no.5, de topcoat is van Catrice en de Dry Drops zijn van Essence. Ik houd van de Dry Drops, hier schreef ik laatst ook een review over. Na je nagels gelakt te hebben druppel je dit er over heen en het is binnen een minuutje droog! Ook ben ik op dit moment gek van It’s Rambo no.5, gewoon een erg mooie kleur.

Laatste stap, versieren. Niet perse nodig, maar wel erg leuk! Hierboven zie je dottingpennen en stempels van Konad. Dit zijn de twee nailart tools die ik heb, maar er zijn er veel meer! Echt, als je je er een beetje in verdiept kom je de meeste vette nailart creaties tegen. Vooral als je zoekt op YouTube. Daar vind je zat tutorials. Wat ik zelf graag doe ik stipjes of bloemetjes maken met de dottingpennen. Dit is simpel en snel, maar wel leuk!

Zo, dat waren mijn tips en favoriete producten voor een manicure. Er zijn nog veel meer tools en producten voor een manicure. Zoals vingersprijders, nailart kwastjes, nagelverhardener enzovoorts, maar die gebruik ik niet. 

Welke producten raad jij absoluut aan bij een manicure?

Liefs,
Brechtje.