Pagina's

zondag 29 januari 2012

FOTD: Very smokey


Gisteren besloot ik de foto’s op mijn computer eens uit te zoeken. Mijn schijf begint door de vele foto’s voor de blog namelijk aardig vol te raken. Tijdens het verwijderen van oude foto’s, kwam ik opeens een reeks foto’s tegen van de smokey eye die ik voor mijn schoolgala maakte. Deze had ik nog nooit laten zien! Ik vind het best mooie foto’s eigenlijk, dus vandaar dat ik er alsnog een artikel over maak.

Erg heftig, ik weet het. Dit zou ik ook nooit overdag dragen hoor, maar het was voor gala. Dus dan mag je helemaal los gaan met make-up vind ik. Ik ging voor een smokey eye en nude lips. De nude lips zijn toch echt niet mijn ding. Het staat sommige mensen prachtig, maar bij mij vind ik het wat ordinair staan eigenlijk.

Een smokey eye lijkt lastig, maar dat valt eigenlijk best mee. Waar ik mee ben begonnen is oogpotlood langs de wimperrand op het bovenste ooglid aan te brengen. Dit hoeft niet erg netjes, want er gaat nog oogschaduw overheen. Dit vervaag je een beetje. Vervolgens breng je zilver aan over het hele ooglid. Het zilver breng je ook aan in de binnenste ooghoek, onder en boven. Zwart in de crease en vooral veel in de buitenste ooghoek. Een beetje highlighter onder de wenkbrauw. Zwart oogpotlood onder het oog en nogmaals boven langs de wimperrand, ik heb ook een kleine wing gemaakt. That’s the look!

Ik ben na het zien van deze ooglook, gelijk weer gaan experimenten met oogschaduw en heb wat nieuwe dingen geprobeerd. Jullie kunnen deze week dus nog een ooglook verwachten!

Zouden jullie het leuk vinden als ik een keer een tutorial maak? In de vorm van foto’s of een filmpje? Laat het mij weten!

Liefs,
Brechtje.