Pagina's

zaterdag 14 januari 2012

Review: Weleda Iris dagcrème voor de droge huid

In de winter is je huid nou eenmaal wat droger dan normaal, zo ook bij mij. Daarom kocht een week geleden de Weleda Iris dagcrème voor de droge tot zeer droge huid. Ik zal het gelijk maar even zeggen: hij is zo fijn! Zo en nu op naar de uitgebreide review, want bij alleen ‘hij is fijn’ houden we het natuurlijk niet.

Allereest, ik heb de versie voor de droge tot zeer droge huid. Je hebt ook een Iris light versie, deze is minder voedend en meer geschikt voor de normale tot gemengde huid en tot slot is er ook nog een Iris nachtcrème, geschikt voor de droge tot zeer droge huid. De light versie zou denk ik geschikter zijn voor in de zomer, als je huid minder hydratatie nodig heeft.

De dagcrème komt in een paars doosje, overlopend van donkerpaars naar wit. Er staat op hoe het heet, voor wat voor huid het is, allemaal niet heel interessant verder Oke, wat vind ik van de verpakking? Het doosje ziet er mooi uit en het geeft ook wel een wat luxer gevoel. De dagcrème zelf zit in een tinnen tubetje. Erg handig, het werkt namelijk hygiënisch en je kunt er echt alles uitkrijgen! Met een plastic tube lukt dat meestal niet.

Zoals je ziet is de crème erg dik. Goed teken, dan is hij meestal ook lekker voedend! Hij smeert erg fijn uit en je hebt niet heel veel nodig. Hij ruikt naar een soort medische zalf, maar ik weet niet welke. Het is een apart geurtje, maar ik vind het wel lekker ruiken. Die rode streep op mijn hand is trouwens van de Maybelline Super Stay lipstick. Die had ik de dag er voor even in de Kruidvat getest, maar kreeg het vervolgens niet meer van mijn hand af. :')

De crème hydrateerd inderdaad erg goed! Wat is ook erg fijn vind is dat hij mijn huid toch niet te vettig maakt. Je krijgt er geen pukkeltjes van, ik in ieder geval niet. Dat heb je namelijk ook wel eens, dan is de crème te vet.

Tja, meer kan ik er niet over vertellen. Ik vind het een hele fijne crème en ik zal hem zeker opnieuw kopen. Mijn huid is minder droog dan eerst en lijkt ook zuiverder. Door de droogte kan je namelijk ook rode en droge plekjes krijgen in je gezicht. Maar nu niet meer dus! Op de bijsluiter las ik trouwens dat alle producten van Weleda 100% natuurlijk zijn, dus ook deze crème. En ook is het niet op dieren getest. Nóg een voordeel!

Wat is jullie favoriete dagcrème?

Liefs,
Brechtje.