Pagina's

woensdag 25 januari 2012

3 tips voor een no-buy


Een no-buy is lastig. Als je in een no-buy zit, zit je in een periode waarin je niks mag kopen. Of nou ja, niks. Je mag niks kopen aan make-up, of aan kleding, of iets anders waar je misschien lichtelijk verslaafd aan bent. Het is goed en ook wel leuk om dat een keer te doen. Eens kijken hoelang je dat vol houd en natuurlijk om wat geld te besparen. Om jullie te helpen met een no-buy heb ik wat handige tips bedacht.

Z220698970_large
Tip 1. Probeer de winkels te ontwijken. Het is zo logisch, maar het werkt wel. Als je niet in de buurt van winkels bent, zul je ook minder te drang hebben om iets te kopen. Zo werkt het bij mij ten minste. Altijd als ik in bijvoorbeeld de Kruidvat ben, vind ik het zo lastig om met lege handen naar buiten te gaan. Terwijl als ik helemaal niet in de buurt van een Kruidvat of iets degelijks kom, ik er helemaal niet aan denk.

Tip 2. Oké, je moet naar stad. Om een cadeautje te kopen, je wordt mee gesleurd door een vriendin of je fiets er toevallig langs. Neem dan je geld niet mee, of alleen het geld dat je nodig hebt voor dat cadeautje. Neem vooral geen pinpas mee!

76165423_1299762618_large
Tip 3. Als je een maand een no-buy doet, dan mag je jezelf af en toe best belonen met een tripje naar de stad. Probeer niet helemaal los te gaan, maar koop gewoon iets kleins en leuks voor jezelf. Ik weet zeker dat je daar veel blijer mee zult zijn, als je zo’n lange tijd niks gekocht hebt!

Zo dat waren de tips. Ik heb zelf nog nooit een no-buy gedaan, maar er zijn wel periodes dat ik een stuk minder koop. Meestal is dat niet eens met opzet. Als ik dit wel gepland doe, dus al een soort no-buy, dan helpen bovenstaande tips bij mij erg goed. Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

Heb jij wel eens een no-buy gedaan? En heb je misschien nog tips?

Liefs,
Brechtje.