Pagina's

zondag 25 september 2011

Review: Weleda Dagcrème gevoelige huid


Na anderhalf jaar lang Nivea Soft als dagcrème gebruikt te hebben, vond ik dat het wel tijd was voor iets nieuws. Ik wilde een keer iets duurders proberen en het moest wel een beetje natuurlijk zijn. Uiteindelijk werd het een dagcrème van Weleda voor de gevoelige huid, deze is 100% natuurlijk. Ik had er goede dingen over gelezen, ik besloot het te proberen.

Twee maanden geleden kocht ik deze crème toen ik met mama ging winkelen in Utrecht. Ik moet zeggen dat ik er eerst helemaal niet tevreden over was. Hij smeerde niet lekker uit, hij hydrateerde niet goed, je had veel nodig. Een maandje geleden probeerde ik het weer, ik dwong mijzelf hem wat lang te gebruiken en mijn mening is helemaal veranderd!


Ik zal beginnen met de verpakking. De dagcrème komt in een doosje met daarin het tubetje. Het tubetje vind ik erg fijn werken, het is hygiënisch en je kunt alles eruit halen. Bij mij is het doosje en het tubetje roze, ik heb namelijk de versie Amandel voor de gevoelige huid, verzachtende gezichtscrème. Hij ruikt een beetje apart, je moet er maar van houden. Persoonlijk vind ik het wel lekker ruiken.


Wat mij gelijk wel opviel is dat de crème best dun is. Eerst vond ik dat niet fijn, omdat ik daardoor best veel nodig had voor mijn hele gezicht. Maar nu heb ik juist heel weinig nodig. Ik denk dat mijn huid er gewoon aan moest wennen, als ik er nu zo over nadenk is dat eigenlijk heel logisch. De crème smeert lekker uit en je hebt dus niet veel nodig.


De crème laat wel een beetje een vettig laagje achter op je huid, dit trekt na een tijdje wel in. Dat vettige laagje vind ik juist wel fijn aangezien mijn huid ook licht droog is. Ik merk echt dat na langer gebruik van deze crème mijn huid een druk minder droog en gevoelig is geworden. Mijn huid voelt de hele dag niet trekkerig aan, daar ben ik echt heel blij mee.

Waar je wel op moet letten is dat hij echt helemaal goed is in getrokken voordat je je make-up aanbrengt. Je moet even wachten tot het vettige laagje is weg getrokken. Niet dat dit mij hindert. Als ik opsta breng ik de crème aan, onder tussen ga ik ontbijten, aankleden, tanden poetsen en hierna is de crème helemaal ingetrokken.

Conclusie: Een hele fijne dagcrème voor de gevoelige en droge huid. In eerste instantie vond ik hem helemaal niet fijn, maar je huid moet er gewoon even aan wennen. Ik zou deze crème zeker opnieuw kopen. Er zijn trouwens een hele boel varianten van de Welenda dagcrèmes. Ook voor de gecombineerde, vette, oudere huid, noem maar op! Weleda is te koop bij o.a. de Tuinen en deze dagcrème kostte rond de 12 euro.

Hebben jullie wel eens iets geprobeerd van Weleda?

Liefs,
Brechtje.