Pagina's

zondag 11 september 2011

Oefenen met ooglooks #1


Het begint bijna een gewoonte te worden; als ik even niks te doen heb, pak ik mijn 40 shimmer palette erbij en probeer ik een nieuwe look uit. Vandaag ga ik jullie twee looks laten zien die ik gistermiddag maakt. Een naturelle brons-bruine look en een wat opvallendere look met groen en blauw.




Laat ik beginnen met de opvallendere look. Op het onderste plaatje kun je zien welke kleuren in heb gebruikt voor deze look. Als eerst heb de bovenste blauwe kleur over het hele bewegende ooglid aangebracht en daarna in de aan de binnenkant van mijn ooglid de witte kleur. Dit heb ik een beetje geblend. In de arcadeboog heb ik de onderste groene kleur aan gebracht, deze is er glitterig en hier overheen een beetje van de donkere blauw. Dit heb een paar keer herhaald tot dat ik tevreden was. Tot slot onder de wenkbrauw een beetje van de witte kleur en dan nog mascara.



Deze look is anders dan mijn gebruikelijke naturelle looks. Bij deze look heb ik namelijk niet alleen in de crease een bruine kleur gebruikt, maar ook op het bewegende ooglid. De bovenste brons-bruine kleur – met véél shimmer – heb ik aangebracht over mijn hele ooglid en hierna in de binnenste ooghoek de witte kleur. In de crease zit de één na bovenste bruine kleur en ik heb ook een héél klein beetje zwart gepakt. Dit goed blenden, klein beetje witte oogschaduw onder de wenkbrauw, mascara en klaar ben je!

Ik vind dat ik wel van mezelf mag zeggen dat ik steeds een beetje beter word in ooglooks. Ik heb echt plezier in het oefenen, weer wat nieuws uitproberen, ja dat vind ik echt leuk. Het is zo fijn om een pallet te hebben dat alle kleuren heeft, dan kun je lekker doen wat maar wilt.


Wat ik nog wel wil, is betere kwasten. Deze looks heb ik gemaakt met een oogschaduwkwastje van Essence. Dit kwastje is van Limited Edition 50’s Girls Reloaded. Hij is wel lekker zacht en op zich wel aardig, maar hij laat zoveel haren uitvallen! Echt niet normaal. Je hoeft maar een beetje te trekken en hij laat een stuk of vijf haren los. Ik heb nog wel een paar andere (goedkope) oogschaduwkwastjes, maar eigenlijk wil ik een keer een set met kwasten kopen van goede kwaliteit. Hier ga ik nog goed over nadenken. Ik heb nog geld van mijn verjaardag, dus het zou wel kunnen als ik het graag wil. J

Wat is jullie favoriete look?

Liefs,
Brechtje.