Pagina's

woensdag 28 september 2011

Review: L'Oréal Oogreinigingslotion



Er zijn van die producten die al heel lang gebruik en waar ik zo tevreden over ben, maar eigenlijk nog helemaal nooit heb gereviewd. Toen ik vorige week weer een nieuw flesje van deze remover kocht bedacht ik mij dat opeens. Het is dus tijd voor een review van deze oog- en lipreinigingslotion van L’Oréal.

Anderhalf jaar geleden – toen ik begon met het dragen van make-up – had ik last van verschrikkelijke brandende en rode ogen. Het gevolg van een véél te agressieve oogmake-upremover van de Kruidvat. Samen met mijn moeder ging ik naar de DA en daar werd mij deze remover aangeraden. Ik was gelijk heel tevreden en nog steeds ben ik echt fan. Dat beloofd wat, lees snel verder..

Na het schudden
Over de verpakking is niet zoveel te zeggen. Gewoon een prima verpakking. Ik vind het fijn dat je er doorheen kunt kijken, zo weet je goed hoeveel er nog inzit. Het flesje is goed te sluiten, maar je moet wel oppassen als je hem meeneemt op reis. Ik heb één keer gehad dat het een klein beetje gelekt had. De verpakking is trouwens net vernieuwd. Eerst was het flesje ietsjes groter.


Dit is de versie voor waterproof make-up. Vandaar dat er olie in zit, dit is het donkere deel bovenin. Olie en water mengen niet, dus vandaar dat het is gescheiden. Je moeten goed schudden voor gebruik.

L’Oréal belooft: ‘verwijdert doeltreffend waterproof, en langhoudende make-up. De lichte vloeistof zorgt voor een aangenaam gevoel van frisheid. Resultaat: Een effectieve reiniging en zachtheid die geen vet laagje op de ogen en/of lippen achterlaat. Geschikt voor gevoelige ogen en dragers van contactlenzen.’


Een zachte remover is het zeker. Mijn ogen zijn behoorlijk gevoelig, maar ik heb daar helemaal geen last van met deze remover. Het verwijderd goed mijn make-up. Meestal draag ik alleen mascara en oogpotlood, maar ook een heftige smokey-eye is erg makkelijk te verwijderen. Over de frisheid ben ik het ook wel eens. Ik heb ook de non-waterproof versie gehad, deze was nog iets frisser vind ik.

Een nadeel: Het laat wel een vettig laagje achter op je ogen. Niet dat ik dat heel erg vind, maar het is wel jammer dat L’Oréal de belofte niet helemaal nakomt.

Conclusie: Een erg fijne oogmake-upremover voor gevoelige ogen. Het verwijderd erg goed en snel je make-up, ook waterproof make-up – als je de waterproof versie heb tenminste. Wel laat het een vettig laagje achter, maar daar is mee te leven. De zachte oog- en lipreinigingslotion van L'Oréal kost rond de  7 euro en is bijna elke drogisterij te koop.

Wat is jouw favoriete oogmake-upremover?

Liefs,
Brechtje.