Pagina's

dinsdag 20 september 2011

Dingen die ik wil proberen.. natuurlijke middeltjes


Natuurlijke producten zijn het best, hoe vaak hebben we dat niet gehoord? Te vaak, ik weet het, maar in de meeste gevallen klopt het wel. Wat nog leuker – en soms beter – is, is zelf deze natuurlijke producten maken. Ik heb een lijstje met wat ‘Do It Yourself’ beautystuff die ik graag nog een keer wil proberen.

Als eerst een masker. Maskertjes zijn niet moeilijk om zelf te maken en zelf maak ik ook altijd mijn maskers zelf. Vaak kom ik niet verder dan yoghurt met honing, maar ach, dat maakt even niet uit. Wat ik nu graag een keer is proberen is een masker gemaakt van advocado en banaan. Advocado is goed voor een droge huid – ik heb een droge huid! – en banaan zou goed werken tegen acné. Ik ben van plan om wat meer advocado te nemen en wat minder banaan en dan is het denk ik perfect.
 
Dan nog een masker. Deze is wat minder bekend, maar wel super makkelijk. Je neemt een vette crème – bijvoorbeeld de blauwe pot van Nivea – en brengt deze dik aan op je gezicht. Net alsof het een masker is. Dit laat je een uur of langer zitten. Vervolgens haal je de over gebleven crème weg met een wattenschijfje. Ik denk dat dit masker meer geschikt is voor een droge huid. Als je een vette huid hebt zou je misschien wel een crème voor jouw huidtype kunnen nemen. Je zou deze methode met de meeste crèmes kunnen toepassen. Heel veel verstand heb ik er niet van, maar ik zou het wel gewoon een keer willen proberen. Het kan vast geen kwaad. ;)


Bij Mascha van Beautygloss heb je misschien wel gelezen over een haarmasker van kokosvet. Zij was er zó enthousiast over dat ik het ook wel moest proberen! Haar haar zag er ook wel heel erg mooi en gezond uit. Ook zou het masker je haar dikker maken en dat kan ik wel gebruiken! Mijn haar is namelijk echt zo dun als wat. Ik ben vanmiddag uit school al naar de stad gefietst en heb bij de toko een potje kokosvet gehaald. Op de verpakking staat trouwens Coconut Oil, olie dus, maar het is gewoon hard dus volgens mij is het hetzelfde.

Nog een rede dat ik het kokosvet heb gekocht is om zelf deodorant te maken. Het wordt dan wel een deodorant in crème vorm, maar dat lijkt mij wel fijn. Ook dit heb ik bij Mascha gezien, zij heeft er een heel handig filmpje over gemaakt. Ook hier was zij super enthousiast over, de hele dag ruik je fris, het is zuinig, goedkoop, nou helemaal goed! Misschien was een wat grotere pot kokosvet handiger geweest, maar dat was er niet. Ik heb nu 500 ml, dat is een halve liter. Daar red ik het denk ik ook wel mee. Ik ga het eerst maar eens proberen, als het bevalt ga ik later nog opzoek naar wat meer.

En nu jullie! Wat willen jullie nog heel graag een keer proberen op het gebied van beauty wat je zelf kunt maken? Ik vind dat heel leuk om te horen en misschien kan ik er zelf ook inspiratie uit halen. Ik ga alles van mijn lijstje in ieder geval proberen en ik laat nog horen hoe het is gegaan!

Liefs,
Brechtje.