Pagina's

maandag 19 september 2011

Review: Catrice lipgloss en nagellak

Na een lange tijd geen make-up gekocht te hebben – zonder opzet eigenlijk – heb ik laatst toch weer wat producten van Catrice gekocht. Een mooie nagellak voor de herfst en een nude lipgloss waar ik veel goeds over had gehoord. Vandaag ga ik deze voor jullie reviewen, lees dus snel verder!


Als eerst kocht ik een Lip Appeal lipgloss van Catrice in de kleur Bare Necessity. Een erg mooi nude kleur waar ik veel goede dingen over had gehoord. Het zou de perfecte nude kleurig lipgloss zijn. Ik heb hem getest tot dat ik zeker wist wat ik er precies van vind.

Ik zal beginnen met de verpakking. Veel heb ik er niet over te zeggen, het ziet er goed uit en niet goedkoop, maar ook niet heel erg luxe eigenlijk. Ik vind hem erg mooi en ook praktisch. De applicator vind ik bijzonder fijn. De Essence lipglossjes hebben een totale rechts applicator, deze van Catrice lijkt er op, maar hier zit een buiging in. Dit brengt erg makkelijk en goed aan. Ik weet niet heel goed hoe ik het moet zeggen, maar hij sluit zeg maar goed aan op je lippen.


Niks op mijn lippen.

De lipgloss op mijn lippen zonder concealer. Mijn lippen zijn erg gepigmenteerd, echt helemaal nude is het dus niet.


Lipgloss op mijn lippen met concealer. Ai, de velletjes op mijn lippen vallen verschrikkelijk goed op. Niet mooi. Ik heb van te voren gescrubt, maar er blijven toch kleine velletjes zitten. Grrr, frustrerend.

De concealer trekt na een tijdje een beetje in de lijntjes. Het blijft dus niet perfect zitten, maar dat kan ook aan de concealer liggen. Een drankje overleeft de lipgloss makkelijk, een hele maaltijd niet. Je zult het dus wel een beetje bij moeten werken halverwege de dag, maar dat vind ik niet zo erg.

Conclusie: Een erg fijne en mooie lipgloss. Hij is niet heel speciaal en blijft ook niet de hele dag te zitten, maar hoeft voor mij ook niet. Een mooi prijsje, hij kost slechts 3,79 bij het Kruidvat.


Dan de nagellak. Hij heet ‘ It’s Rambo no.5’ en het is een donker groene olijfkleur. Ik vind het ook wel een beetje een legerkleur. De kleur was voor mij gelijk liefde, dus ik nam hem mee.


De kleur op mijn nagels. Ooooh, wat vind ik het een mooie kleur! Hij staat ook wel goed bij mijn nieuwe ring, deze zag je ook al voor bij komen in mijn shoplog van deze zaterdag. Ik heb de nagellak woensdag op gedaan en hij zit er vandaag nog steeds goed op. Best een wonder eigenlijk. Over Catrice nagellak heb ik verder niet zoveel te zeggen. Ze lakken fijn, dekken goed en blijven goed zitten. Perfect!

Hebben jullie ervaring met een van deze producten?

Liefs,
Brechtje.