Pagina's

dinsdag 5 juli 2011

Review: Essence Stay All Dag 16h concealer


De Stay All Dag 16h concealer van Essence is echt mijn favoriete concealer geworden. Jullie hebben deze al meerdere keren voor bij zien komen. In mijn What’s In My Bag, Shoplog en mijn favorieten van juni, maar nu is het echt tijd dat ik hem ga reviewen!

Ik heb altijd het concealer palette van Catrice gebruikt. Deze vind ik fijn, maar ik wilde ook wel graag een keertje een vloeibare concealer. Ik besloot die van Essence te nemen. Ik had hier goede dingen over gelezen en hij kost ook erg weinig.


Er zijn twee kleuren, kleur 10 en 20. Volgens mij was kleur 10 donkerder van 20. Kleur 20 had een roze ondertoon en 10 een meer gelige. Aangezien mijn huid wat gelig is (haha), heb ik kleur 10, Natural Beige.


Dit is de applicator. Het stokje zit ook onder de concealer, dat is wel een beetje jammer, maar er is mee te leven. Zoals je ziet is de concealer niet al te waterig, dat vind ik wel fijn. De dikte is erg prettig, niet te dik, niet te dun.




Hier zie je een swatch van de concealer. Essence beloofd dat hij donkere wallen camoufleert. Dit kan ik niet erg goed laten zien, omdat ik niet heel erg last heb van donkere wallen. Ook van pukkels en puistjes heb ik niet heel erg last. Dus daarom heb ik alleen een swatch gemaakt, zo kunnen jullie ook een beetje de dikte van de concealer zien. 


Essence beloofd dat deze concealer 16 uur lang blijft zitten. Dat is wel erg lang, zo lang hoeft ook niet voor mij. Na 16 uur lig ik alweer te slapen. Maar de concealer blijft inderdaad goed zitten. Na een dagje (zonder sporten en dat soort dingen) zit de concealer er nog goed op.

Conclusie: Ik ben erg tevreden over deze concealer. Hij dekt goed, de textuur is perfect en hij blijft ook goed zitten. Het enige minpuntje vind ik dat het stokje al snel helemaal onder de concealer zit. De stopper van de verpakking had wat steviger gemogen. Maar de werking van de concealer is echt super!

Deze concealer kost €2,49. Essence is te koop bij de Kruidvat.

En, wat vinden jullie ervan? Heb je deze misschien al een keer geprobeerd?

Liefs,
Brechtje.