Pagina's

vrijdag 22 juli 2011

Canada Update: Vancouver en Victoria Island verslag


Vandaag een persoonlijke update. Ik zit nu in Canada en ik had beloofd af en toe een stukje te schrijven over mijn vakantie. Op dit moment zit in een hotel op Victoria Island. Dit is het tweede hotel, hiervoor zaten we in een hotel in Vancouver. Dit is pas de vierde dag, maar ik heb echt het gevoel alsof ik hier al weken ben. We hebben ook al erg veel gedaan. Ik ga het jullie allemaal vertellen in dit stukje!


De eerste halte was natuurlijk Schiphol. Ik had nog nooit gevlogen en had er heel erg zin in. Zoals ik eergister al vertelde was ik op Schiphol nog naar de MAC geweest. Dit vond ik heel erg leuk. Ik was met mijn nichtje en mijn moeder gegaan en kwam terug met een prachtige blush. Het vliegen zelf vond ik best leuk. Vooral het opstijgen en landen. Het vliegen zelf ging na een tijdje wel een beetje vervelen. Negen uur vliegen is niet niks. Gelukkig had ik mijn netbookje en heb ik spelletjes gedaan en muziek geluisterd.


Dit was ons hotel in Vancouver. Het was een vrij oud hotel, maar wel erg leuk. De kamers waren ook wat oudbolliger ingericht, maar wel lekker ruim. Ik vond het ook wel een gezellig hotel en iedereen was er erg vriendelijk. Het hotel lag ook aan het strand van English Bay. Je moest alleen de straat oversteken en je was er al. Dat vond ik vooral erg leuk.




We bleven drie nachtjes in dit hotel. De eerste dag kwamen we ’s avonds aan, dus hebben we niet zoveel gedaan. De tweede dag gingen we Vancouver verkennen. Wat een grote stad is dat! Het leek erg veel op Amerika. De mensen praten hier trouwens ook gewoon hetzelfde als Amerikanen, ze hebben niet echt een speciaal accent. Ook is alles net zoals in Amerika groot. In het centrum waren ook veel hele grote warenhuizen met merken als Lancome, Chanel, Doir. Hier heb ik even gekeken, maar ik vond het allemaal veel te duur. Het is natuurlijk wel altijd leuk om er gewoon even gekeken te hebben.

We waren ook naar Chinatown geweest. We hadden gelezen dat dit heel leuk was en dat ze er leuke Chinese winkeltjes hadden. Helaas viel dit erg tegen. Er zaten hier zoveel zwervers. Meer zwervers dan ‘gewone’ mensen. Ik vond het eerlijk gezegd wel een beetje eng. Later lazen we dat we blijkbaar in het verkeerde deel van Chinatown waren geweest. Er scheen inderdaad een slechte buurt daar te zijn, maar ook een hele mooie. Er zitten trouwens sowieso wel redelijk veel zwervers hier, maar dat heb je eigenlijk in elke grote stad wel. Wat trouwens wel grappig was, dat een zo’n zwerver tegen mijn broertje riep ‘Your socks are cool dude!’. Mijn broertje heeft namelijk altijd twee verschillende sokken aan, haha!



We hebben ook een fietstocht gemaakt. Hierbij moest je zo’n coole – ahum ahum – fietshelm op. We fietsen om het Stanley Park heen en ook een heel stuk langs de zee. Toen zagen we opeens vlakbij het water een wasbeer zitten! Hij zat beestjes en mosselen te eten. Ik vond het echt zo’n schattig diertje. We hebben er natuurlijk heel veel foto’s van gemaakt. Zo leuk om een keer een wasbeer in het ‘wild’ te hebben gezien!


De derde dag haalden we de huurauto’s op. We hebben twee idioot grote auto’s gehuurd. Je hebt hier bijna alleen maar van die grote auto’s, vooral van Ford. Echt cool vind ik dat! Vervolgens gingen we met een boot naar ons volgende hotel. Met de boot gingen we naar Victoria Island. Het was een erg mooie boottocht. De natuur van Canada is zo mooi. We zagen onderweg, heel erg in de verte, ook zeehonden liggen op een eilandje. We voeren tussen allemaal eilandjes door naar Victoria Island. Dit eiland lijkt op de kaart best klein, maar het is groter dan Nederland.


Hierboven zie je een foto van het nieuwe hotel. Het is echt zo luxe! Er zit een keuken in, drie tv’s, twee badkamers. De douche is trouwens heerlijk, de bedden slapen heerlijk en de bank zit zo lekker! Ja, echt een super hotel! Vooral fijn dat we een keuken hebben, kunnen we weer een keertje zelf koken. Eerst moesten we zelfs voor ontbijt naar een restaurant, maar hier is dat eigenlijk best gebruikelijk. Je kunt merken dat de Canadezen – net zoals de Amerikanen – van het gemak zijn. Even ontbijten in een restaurantje, even snel langs de Starbucks, ik vind dat wel cool eigenlijk. Bijna in elke straat zit trouwens een Starbucks! Maar ik dwaal een beetje af.




Victoria is een stad op het eiland en daar zijn we ook heen geweest. Het is een stuk kleiner dan Vancouver, maar ik vond het wel wat gezelliger. We hebben langs de havens gelopen en veel watervliegtuigen op zien stijgen en weer landen. Heel veel leuke winkels heb ik niet gezien, maar ik had het wel erg naar mijn zin!

Vandaag gaan we naar het nieuwe hotel. Deze schijnt een zwembad te hebben, daar kijk ik wel heel erg naar uit! Ik heb zo’n zin om te zwemmen steeds, ik denk dat dat komt door het lekkere weer. Het is hier namelijk echt lekker weer. Niet heel erg warm ofzo, maar gewoon lekker met een zonnetje. Ik heb gehoord dat het in Nederland herfst weer is, muhahahaaa.

Ik schrijf nu ook elke dag een stukje voor de Canada blog, deze is alleen zichtbaar voor familie. Ik dacht dat ik wel heel druk zou krijgen met bloggen, maar eigenlijk gaat het tot nu toe hartstikke goed!

Pfoe, wat was dit een lang bericht zeg! Ik kan het begrijpen als je het niet helemaal hebt gelezen. Het is hier erg leuk en mooi en de Canadezen zijn allemaal ook zo aardig. Ik houd ervan hoe ze praten, dat Amerikaans vind ik zo cool klinken!

Wat vind jij van Canada, hoe verwacht je dat het is?

Liefs,
Brechtje.