Pagina's

woensdag 1 juni 2011

Lay-out vernieuwen.

Brechtjoee


Zoals jullie misschien al hebben gezien, had ik laatst de lay-out wat veranderd. Ik ben er alleen nog niet helemaal tevreden mee. Er zal dus nog wat aan worden gesleuteld en veranderd. Ik wil bijvoorbeeld de header nog anders hebben, nu staat alleen mijn blognaam er. Het probleem is alleen, dat ik niet zo handig ben met foto's bewerken. Het kan dus nog wel een tijdje kunnen duren. Hierboven zie je trouwens mijn momentele header, een beetje saai. ;)

O, hebben jullie trouwens een idee hoe je eenvoudig een foto transparanter kunt maken? Ik had namelijk het idee om een foto van wat make-up wat transparanter te maken en dan mijn naam er over heen te zetten. Niet al te moeilijk en volgens mij ziet het er ook wel leuk uit. 



Edit: Het is me gelukt! Voor al jullie nog geïnteresseerd zijn in hoe ik het heb gedaan: Bij de meeste programma's voor fotobewerking kun je lagen invoegen. Ik gebruik meestal Paint.NET, dit is een iets moeilijkere en uitgebreidere versie van Paint, dit programma is gewoon gratis te downloaden. 

- Kies een afbeelding.
- Breng hier een laag overheen aan. Als je een laag invoegt, is deze nog transparant.
- Klink op het symbooltje van het emmertje. Je weet wel: Zo'n emmertje waarmee je een groot vlak één kleur kunt geven.
- Maak de hele laag wit.
- Vervolgens ga je deze laag transparanter maken, zo lijkt je foto dus ook transparanter. 
Het transparanter maken van een laag in Paint.NET werkt zo, klik op: Layers - Layer properties - bij Opacity kun je de laag transparanter maken.

Ik merk dat ik hier steeds wat handiger in word. Ik ben nog niet erg goed in foto bewerking, maar nu me het een beetje lukt begin het steeds leuker te vinden. Ik ga proberen om voortaan de foto's bij de artikelen wat te bewerken, dus bijvoorbeeld tekst invoegen. 

Liefs,
Brechtje.