Pagina's

zondag 19 juni 2011

School en de zomervakantie.


Vandaag heb ik voor jullie een post over mijzelf. Een personal post dus. Ik heb ooit een keer gezegd dat ik dat elke zondag ga doen, maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik voortaan wel doen dat als ik een personal post doe, dat op een zondag is. Deze keer gaat het over vakantie en school. Lees verder..


Als eerst wil ik even mijn verhaal kwijt over mijn cijfers. Als je dit dus niet interesseert – wat ik best kan begrijpen hoor – scroll dan even verder naar het eerst volgende plaatje. Dan ga ik heb hebben over de zomervakantie.

Bij mij op school werken te met tekorten. Één tekort is als je gemiddeld een 5 staat. Ik sta bijvoorbeeld een 5 voor Duits, dan heb ik dus één tekort. Als je een 4 staat, dan sta je twee tekorten enzovoorts. Je mag aan het eind van het jaar niet meer dan twee tekorten staan. Bij drie of vier tekorten ben je een twijfelgeval en is er nog een kansje dat je toch over kunt. Maar bij meer dan vier tekorten blijf je dus zitten.

Vrijdag had ik mijn laatste toets, deze was van aardrijkskunde. Hiervoor moest ik een voldoende halen, anders zou een onvoldoende staan. Dat zou niet zo fijn zijn, ik had namelijk al een kans dat ik er vier zou komen te staan. Ik stond er al eentje voor Duits en één voor natuurkunde. Natuurkunde was er onverwachts bij gekomen door een heel laag cijfer dat toevallig drie keer telde. En Duits, daar stond ik al het hele jaar een tekort voor, dat kon mij eigenlijk niet zoveel meer schelen.
Dan zou ik voor wiskunde misschien een tekort komen te staan en ik was bang dat ik voor Duits misschien zelf twee tekorten zou komen te staan. Als dat allemaal zou gebeuren – wat ik natuurlijk niet hoopte – dan zou ik er vier staan. Dan ben je eigenlijk gewoon niet over.

Maar toen.. Vrijdag kwam ik thuis en ik stond een voldoende voor Duits! Voor de twee toetsen waarvan ik dacht dat ik twee drieën had, had ik een 5,5 en een 8,2. Ik was natuurlijk super blij.
Dan had ik alleen nog een tekort voor natuurkunde. Maar daar moest nog een cijfer van een verslag bij komen. Als ik hiervoor een 6 haalde, stond ik voldoende. Nu staat het cijfer online en ik had precies een 6. Hopa, nog een tekort weg gewerkt! Voor aardrijkskunde had ik een 6,8. Dus daar sta ik dan ook een voldoende voor.

Alleen voor wiskunde vrees ik nog een beetje. Gelukkig telt alleen wiskunde A mee, omdat ik dat ga kiezen. Hiervoor sta ik op dit moment een 6,4. Hopen dat het niet omlaag gaat. Ik ben hier namelijk hartstikke tevreden mee. De man die ik heb voor wiskunde moet nog drie cijfers invoeren. Alle cijfers moeten voor morgen ingevoerd zijn, stiekem hoop ik dat wiskunde er dan nog niet erop staat. Dus dat ik dan nog gewoon een voldoende sta. ;)

Maar het is nu dus wel helemaal zeker: Ik ga over naar 4 VWO!


Canadaaaaaa! Ja, daar ga ik dit jaar naar toe op vakantie. Samen met mijn ouders, broertje, oom en tante, neefje en nichtje en mijn opa. En ik heb er echt zó veel zin in! In schiphol, het vliegen, rondreizen met de auto’s, beren zien, overnachten in hotels. Want ja, dat gaan we allemaal doen. We gaan rond trekken door Canada met twee grote auto’s en we overnachten in hotels. Het reisbureau heeft ons verzekert dat we beren en orka’s gaan zien, dit vind ik echt zo cool!

Volgens mij gaat het echt super gezellig worden. Mijn nichtje is zeven en vindt make-upjes, parfummetjes en dat soort dingen net als ik erg leuk. Dus dat wordt wel erg leuk denk ik. Mijn opa is van plan om in Canada een IPhone te gaan kopen, dan ga ik zeker mee! Het lijkt me echt cool als hij een IPhone heeft.

Een vriend van ons heeft een site voor ons gemaakt. Hierop mag ik bloggen tijdens de reis. Vertellen over wat we die dag hebben gedaan en veel foto’s erop zetten. Deze blog is alleen te lezen voor mensen die een account hebben. Dat is alleen familie en vrienden. Ik ga ook proberen vanuit Canada af en toe op mijn eigen blog wat te posten met mooie foto’s.

Zo, dat wilde ik gewoon even kwijt. Ik hoop dat het jullie een beetje interesseerde. Voortaan komt er trouwens weer elke dag een post. Ik ben namelijk klaar met school voor dit jaar. Ik heb geen toetsen en huiswerk meer. Volgende week alleen nog een soort projectweek, maar dat ben ik elke dag lekker vroeg uit. Dan heb ik dus alle tijd om lekker aan mijn blog te werken. J

Liefs,
Brechtje.