Pagina's

dinsdag 1 november 2011

Review: Catrice Prime & Fine


Een van de nieuwere producten van Catrice is de gezichtsprimer. Op het gebied van verzorging en make-up vind ik het altijd leuk om nieuwe dingen te proberen, dus ik besloot deze te testen. Hoe leuk zou het zijn om een goedkope primer te hebben, die wel super goed je make-up laat zitten? Hopen dat dit voor deze primer geld.. 


De verpakking vind ik echt super. Je ziet er totaal niet aan af dat het van een budgetmerk is. Het potje lijkt mij glas, maar is eigenlijk van plastic. Het is een heel simpel potje eigenlijk, aan de onderkant doorzichtig en met een zwarte dop. Ik vind het wel luxe staan. Op de dop staat in strakke letters de naam van het product en een korte omschrijving.


Een wit goedje. Het ruikt niet echt lekker moet ik zeggen, maar gelukkig is de niet al te overdreven. Het product smeert niet heel lekker uit, ik had verwacht dat het een soort crème zou zijn – ik gebruik nooit primers – maar dat is het absoluut niet. Als je het uitgesmeerd voelt het juist een soort ‘droog’, maar niet slecht droog! Meer een soort matte ofzo. Het lijkt mij wel een goed teken, het maakt je huid dus ietsjes minder vet. Wel moet je goed opletten dat het je het echt goed uitveegt, het kan namelijk een witte waas achterlaten, vind ik wel een minpuntje.

Catrice beloofd: Base for an instantly refined, smooth and soft skin appearance. Makes pores and lines invisible.  

Zoals ik al zij maakt het je huid van matter en minder vet heb ik het gevoel. En net zoals Catrice belooft maakt het je huid ook glad. Veel last van poriën en lijntjes heb ik niet, dus ik weet niet zeker of het daar ook tegen helpt, maar ik voel wel degelijk dat mijn huid gladder is na gebruik.


Maar dan.. met foundation! Eigenlijk heeft Catrice niks gezegd over dat het foundation beter zou laten zitten, maar ik heb dit toch even uitgeprobeerd. Daar is primer toch meestal voor, dus daarom. Laat het mijn foundation langer zitten? Hmm nee, niet dat ik merk. Misschien wel een klein beetje, maar eerlijk gezegd vind ik dat een klein beetje tegen vallen. Ik blijf de basis trouwens wel gewoon gebruiken, omdat wel een fijne basis onder de foundation, maar ik had er wel ietsjes meer van verwacht.

Deze Catrice primer is voor €4,99 te koop bij Kruidvat.

Gebruiken jullie een basis of iets anders wat je make-up langer laat zitten, zo ja wat?

Liefs,
Brechtje.