Pagina's

woensdag 23 november 2011

Rood haar met henna..?

Soms wil je eens wat anders. Zoals je haar verven.. met henna! Dit deed ik al een keer eerder, dus heel erg nieuw is het niet, maar toch vind ik het best spannend. Binnenkort ga ik het verven, de henna heb ik al gekocht, dus nu moet het!

Natuurlijk verf ik mijn haar niet zomaar met henna. Ik heb al heel wat filmpjes bekeken of hoe je het mooi rood-bruin krijgt met gehulp van henna. Rood-bruin is wat ik wil, niet echt een drastische verandering, maar het is net wat leuker en aparter dan mijn donkerbruine haar.


Dit is een filmpje over verven met henna van Mascha vanBeautygloss. Ik vind dat zij het heel goed uitlegt en de vorige keer heb ik het ook met behulp en met de tips uit dit filmpje gedaan. Ik liet het toen trouwens slechts een halfuurtje zitten, in plaats van drie uur.

De voordelen van henna is dus dat het goed is voor je haar. Er zitten geen chemische stoffen in, het is juist een super goed masker voor je haar. Daarnaast is henna goedkoop. Een nadeel is dat het lastig verdeeld over je haar, laat vooral iemand je helpen! En ook ruikt het niet heel lekker, maar het verschilt natuurlijk ook weer per persoon wat jij lekker vind ruiken.


Dit is de henna die ik heb gekocht. Henna is niet duur, dit pakje kostte slechts €1,75. meestal is het te krijgen bij Marokkaanse winkeltjes en toko’s. Het is gewoon pure henna en het dus rood. Ik doe er net zoals in het filmpje hierboven koffie bij. Zo word je haar niet vuurtoren rood, maar roodbruin.

Natuurlijk laat ik jullie het resultaat zien zodra ik mijn haar heb geverfd! Dan kan ik nog wat advies en tips geven en laat ik foto’s zien van tijdens het verven enzovoorts.

Verven jullie wel eens je haar, en zou je het een keer met henna willen verven?

Liefs,
Brechtje.