Pagina's

vrijdag 11 november 2011

Uitkijken naar Sinterklaas



Zaterdag komt Sinterklaas al weer aan in Nederland! En het maakt niet uit hoe oud je bent, het blijft gewoon leuk. Ik ben van plan om morgen ook gewoon tussen alle kleine kindjes even te gaan kijken bij de intocht. Omdat ik er zoveel zin in heb, surprises, de gezelligheid en lekker snoepen, besloot ik er gewoon een artikel aan te wijden!



Het begint al zo’n twee maanden van te voren, supermarkten beginnen met pepernoten te verkopen en opeens liggen de winkels vol met Sinterklaas en kerstspullen. Vooral de Hema heeft altijd van die schattig Sinterklaas spullen. Lekker overdreven en het wordt ook steeds vroeger lijkt het, maar wat maakt het uit? Waarom niet, het is toch leuk?

Dan komt de intocht opeens ook steeds dichterbij, het wordt aangekondigd op tv, het Sinterklaas journaal wordt veel uitgezonden. Af en toe kijk ik dit even mee met mijn broertje, het is best grappig om te zien hoor.


Maar waar natuurlijk naar toe wordt geleefd is de grote avond, 5 december. Voor het eerst doen wij surprises dit jaar, daarvoor was mijn broertje nog goed gelovig. Wat het nog leuker maakt, is dat we het niet met zijn vieren doen, maar ook met mijn oom, tante en mijn twee nichtjes. Dat wordt zo gezellig, ik heb er echt heel erg veel zin.

We hebben al lootjes getrokken via lootjestrekken.nl. Dit is trouwens een hele handig site. Je kunt een groep aanmaken met wie je het gaat vieren, deze mensen krijgen allemaal een mailtje. Dan moet je je lootje inleveren, als dit heeft gedaan worden ze automatisch getrokken. Je kunt ook een verlanglijstje aanmaken en je kunt zelfs anoniem vragen stellen aan degene die je getrokken hebt. Super handig toch?

We vieren het 3 december bij mijn nichtjes thuis. Op een of andere manier maakt dit het nog leuker, geen idee waarom. Verder heb ik erg veel zin om te gaan beginnen aan mijn surprise, als ik er de tijd voor heb, ga ik dit zo snel mogelijk doen. Zo, is het te merken dat ik enthousiast ben?

Hoe vieren jullie dit jaar Sinterklaar en heb je er net zoveel zin in als ik?

Liefs,
Brechtje.