Pagina's

zaterdag 12 november 2011

Voorbereiding voor de MAC



Is het herkenbaar? Voordat je naar de MAC gaat of een andere dure (make-up) winkel om Internet af te struinen naar aanraders. Dat doe ik nu dus op dit moment. Ik heb weer een missie, ik wil een matte zacht roze blush van MAC. Een totaal andere kleur dan ik al heb. In dit artikel ga ik je wat tips geven voor als je (voor het eerst) naar de MAC gaat en ik ga laten zien wat ik zelf graag wil kopen.


Ik zal beginnen met wat tips voor jullie. Stel je gaat morgen voor het eerst naar de MAC, wat moet je dan van te voren doen? Als eerst ik het natuurlijk handig om te bedenken hoeveel geld je uit wilt geven. MAC is natuurlijk behoorlijk duur, dus houd daar rekening mee. Een blush kost bijvoorbeeld al €20,- en een oogschaduw €16,-. Het voordeel is dat je enorm veel keuze hebt en goed geadviseerd wordt door mensen die er echt verstand van hebben.

Bedenk dan wat je wilt? MAC heeft bijna alles op het gebied van make-up. Kwasten, oogpotloden, oogschaduw, foundation, blush, lipstick, liploss, lip erase, noem het maar op. Dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken. Bedenk ook welk product je vaak gebruikt, wat wil je nou echt van goede kwaliteit? Veel mensen hebben die met foundation, dit is de basis, het is best belangrijk dat deze goed is. Ik draag geen foundation, dus voor mij geld dit niet.

Tot slot kun je op zoek gaan naar een kleur. Dit is niet bij alle producten nodig, maar bij oogschaduw en blush is dit wel handig. Je hoeft natuurlijk niet precies te weten welke kleur je wilt, daar kun je ook gewoon een beetje rond kijken. Zelf vind ik het gewoon leuk om van te voren research op Internet te doen. Gewoon een beetje voorgenieten.


Deze zomer voordat ik op vakantie ging naar Canada, kocht ik op Schiphol mijn allereerste MAC blush in Sunbasque. Ik vertelde dat ik opzoek was naar een koraalkleurige blush en ze liet mij verschillende zien. Uiteindelijk heeft ze er twee aangebracht en koos ik voor deze. Nog steeds ben ik er zo blij mee, ik draag hem echt elke dag. Maar toch wil ik wat anders. Het is namelijk toch een beetje een zomerse kleur, ook door de shimmer. Voor de winter lijkt het mij leuk om een matte roze blush te hebben.

bron
Pinkswoon. Echt barbie, bubblegum roze, een fel roze blush dus. Ik ben erg benieuwd of dit mij staat, het zou je best bleek kunnen maken denk ik. Hopelijk is dit niet het geval, want deze kleur vind ik zo vet! Het is gewoon compleet anders dan dat ik normaal draag.

Dame is ook een barbieroze blush, maar minder fel dan Pink Swoon.

bron
Wel Dressed is een wat lichtere roze kleur, minder fel en knallend, maar ook erg mooi.

bron
Fleur Power is qua kleur niet helemaal wat ik zoek. Dit is een donkerdere roze, peachy tint, maar wel erg mooi.

Mijn voorkeur op dit moment denk ik uit naar Dame en Pink Swoon, maar eigenlijk zegt dit nog niet zo heel erg veel. Het ligt er altijd maar aan hoe hij je staat. Het is in ieder geval fijn dat je kunt zeggen waar je naar op zoek bent en wat je mooi lijkt.

Ben jij wel eens naar de MAC geweest, heb je toen ook een soort vooronderzoek gedaan?

Liefs,
Brechtje.