Pagina's

donderdag 3 november 2011

Tips voor de zware schooldagen

226641_145805155492105_100001878649181_297088_1684506_n_large
Op dit moment zit ik volgens mij vele andere scholieren in een drukke periode van school. Veel toetsen, veel huiswerk, stres, pfoe vermoeiend. Daarom ga ik jullie vandaag wat tips geven om hier doorheen te komen. Ik geef wat wijze en saaie tips, maar ook tips om eventjes tussendoor te ontspannen. Lees dus maar snel verder!

296719_131093416991049_107621339338257_116890_160998057_n_large

Zal ik maar beginnen met de wijze tips?
-        Begin op tijd en plan alles goed in. Klinkt vervelend en saai, maar helpt wel echt! Probeer ook als je thuis komt uit school zo snel mogelijk te beginnen met je huiswerk. Natuurlijk moet je eerst eventjes ontspannen, maar probeer hierna wel zo snel mogelijk te beginnen.
-        Probeer op school zo veel mogelijk te doen. Ik heb op school studiehuisuren. Dit zijn uren waarin je huiswerk kunt maken en kunt leren. Ik weet van mezelf dat ik op zulk soort moment niet kan leren, dus ga ik huiswerk maken.
-        Ook in de lessen kun je soms al werk voor thuis doen. Als je gewoon goed oplet, weet je vaak al meer, begrijp je het beter en kost het leren je dus minder moeite. Vooral deze tip heeft bij mij erg geholpen. Ook nu meer vragen stel, merk ik dat ik dingen veel makkelijker vind. Klinkt heel logisch, maar je moet het toch maar doen.

Tumblr_l9pwsqubfu1qc4g1go1_500_large

En dan nu de leukere tips! Deze gaan vooral over lekker ontspannen en tot rust komen.
-        Genoeg slaap is erg belangrijk. Zo kun je er de volgende ochtend weer helemaal tegen aan!
-        Doe één dag in de week even helemaal niks voor school. Ik doe dit op vrijdag. Dan is het weekend en dan doe ik echt even helemaal geen huis- of leerwerk. Heerlijk is dat. 
-        Vergeet niet om af en toe leuke dingen te doen. Tussen het leren door is het heel goed om jezelf pauzes te gunnen. Dan neem je hierna de dingen veel beter op. Als je voor school iets op de computer gaat doen, ga dan niet in je pauze ook iets op de computer doen. Nee, ga even wat compleet anders doen.

En vergeet niet, over een paar weken heb je vast wel weer een relaxtere periode waarin je leuke dingen kunt doen. Denk hier maar vast aan, dat vrolijkt je vast op! Op dit moment heb ik zo’n zin om goed te shoppen, van dit idee word ik al blij.

Heb jij het op dit moment ook zo druk met school?

Liefs,
Brechtje.


bron foto's: weheartit