Pagina's

maandag 21 november 2011

Tips, voorbereiding gala


Tumblr_lpm5xvh7gz1qjj79so1_500_large

Dit jaar heb ik voor het eerst gala, samen met nog veel meer scholieren van mijn leeftijd. Rond kerst worden de meeste gala gehouden, dit vergt nog heel wat voorbereiden. Je wil het liefst een mooie jurk met leuke schoenen. Je wilt misschien al wat oefenen met je make-up en bedenken wat je op je nagels draagt. Het leek mij leuk om jullie wat tips te geven en te delen hoe ik van plan ben dit jaar naar het gala op school te gaan.

Aangezien dit voor mij ook de eerste keer is dit jaar, weet ik zelf ook niet precies hoe het is. Dus super veel tips kan ik ook niet geven, maar ik doe mijn best!

Cedf2200_large

Als eerst natuurlijk een jurk. Persoonlijk vind ik het sonde om veel geld uit te geven aan een jurk die ik later nauwelijks meer draag. Om dit op te lossen kun je natuurlijk gaan voor een goedkope jurk, maar je kunt ook een jurk nemen die je later ook nog bij andere speciale gelegenheden kunt dragen. Neem dan een nette jurk, zo kan je hem bijvoorbeeld ook bij kerst aan of andere feesten.

bron
Ik kocht mijn jurk online op via de online winkel van H&M. Dat is trouwens ook een goede tip, goedkopere jurken vind je meestal op Internet. Kijk vooral op Zalando of bij H&M. Hier heb ik leuke jurken gezien voor een mooi prijsje. Deze kostte €29,95.

Voor mij het grootste probleem op dit moment: schoenen uitkiezen. Tja, het is natuurlijk mooi om hakken te dragen, maar dan heb ik ze liever ook niet te hoog. Je moet het wel een hele avond uit kunnen houden op dit hakken. Ook ben ik weer opzoek naar hakken die ik niet alleen bij een gala aan kan. Anders vind ik dat ook een beetje sonde. Heeft iemand tips?


De make-up, jaaaa dit vind ik het leukste! Een gala, qua make-up kun je daarmee helemaal los gaan. Als het maar een beetje classy blijft.

  1. Glitters! Altijd leuk, maar bij een gala helemaal. Je kunt glitters in je oogschaduw gebruiken, een glitter eyeliner, een highlighter met mooie glittertjes erin. Je hebt ook glittersprays voorop je lichaam. Noem het maar op. Doe het alleen niet allemaal, misschien wordt het dan toch een beetje too much.
  2. Dit is iets wat ik zelf mooi vind: smokey eye en rode lippen. Super classy, maar iets waar je wel veel mee moet oefenen. Ik ben van plan een smokey eyes te maken, maar rode lippen vind ik nog wel een beetje spannend.
  3. Het is helemaal niet raar om van te voren je make-up een paar keer te oefenen. Dat is juist heel handig. Zo weet je de avond van het gala precies wat je wilt en je weet ook zeker dat het je goed staat.
Wat ik zelf van plan ben om te doen. De basis moet mooie egaal zijn, dus foundation, concealer en poeder zijn een must. Zoals ik al zei wil ik smokey eyes maken en nepwimpers, lekker overdreven. Op mijn lippen doe ik niks, alleen een beetje lippenbalsem. Wenkbrauwen mooi bijgetekend. Mooie roze blush en wat highlighter en ik ben klaar om te gaan!

Wat ik met mijn haar ga doen weet ik nog niet. Ik draag het normaal altijd los, omdat ik niet zo goed ben met mooie kapsels creƫren. Waarschijnlijk stijl ik het gewoon, maar dat ga ik nog even bedenken.

Natuurlijk komt er een outfit en look van het gala online te staan, ik heb volgens mij de week na Sinterklaas gala, dus dat duurt nog een paar weken. Ik ben ook erg benieuwd of jullie gala hebben en wat jullie van plan zijn te gaan doen.

Liefs,
Brechtje.