Pagina's

woensdag 30 november 2011

Haren met henna geverfd

Lang heb ik er naar uitgekeken – ja serieus – maar zondag ik ging ik dan mijn haar met henna verven. Ik ging voor een rood bruine kleur, net zoals de vorige keer en ik ben wel erg tevreden over het resultaat. Daarom ga ik jullie vertellen hoe ik het heb geverfd en natuurlijk wat voor en na foto’s laten zien.


Dit was de henna die ik gebruikte. Je kunt het kopen bij de meeste toko’s en Marokkaanse winkeltjes hebben het meestal ook wel. Het is heel goedkoop, dat van mij koste €1,80. Ik ging voor rode henna en voegde er zelf nog koffie aan toe, zodat het niet knal rood werd.

Hahaha, tja het ziet er apart uit..
Het papje maken duurt denk ik zo’n 5 minuutjes. Ik heb alle henna gebruikt, je kunt maar beter teveel hebben dan te weinig. Vervolgens heb ik voor twee koppen sterke koffie gezet en dit er op gevoel door heen geroerd. Als het goed is lijkt het een beetje op modder als je klaar bent, het heeft ook de dikte van modder. Roer door tot het helemaal glad is, zo is het namelijk makkelijker over je haar te verdelen. Oh, en heel belangrijk! Gebruik niks met ijzer, dit kan zorgen voor een chemische reactie waardoor je haar misschien groen word.

Ik heb het niet zelf geverfd, mijn moeder heeft mij geholpen. Dit is wel makkelijk als je niet zo handig bent met verf en dat soort dingen.

Na een halfuurtje in laten trekken heb ik het eruit gewassen. Dit duurt best lang, ik heb het drie keer met shampoo gewassen en gewoon heel erg goed uitgespoeld. Net zolang tot dat er geen oranje/bruin/rood meer van je haar af komt.
Voor. Ik had gewoon bruin haar. Onderaan heeft het wel wat roods, hmm misschien toch een beetje uitgroei van de vorige henna beurt? Die is toch al wel ruim 4 maanden geleden.



Het eindresultaat! Het is de laatste tijd behoorlijke lastig om goed belichte foto´s te maken, maar ik heb mijn best gedaan. De kleur is rood bruin zoals ik wilde. Ik ben er echt heel erg blij mee. Mijn haar voelt serieus een stuk dikker aan. Ook zit mijn haar goed (ik merk echt dat die henna een soort masker is voor je haar!) en heeft het een gezonde glans.

Conclusie: Ik kan henna iedereen aanraden om te gebruiken. Vraag vooral iemand om hulp als je niet handig bent met verven. En ik ben heel erg blij met mijn haarkleur!

Liefs,
Brechtje.