Pagina's

zaterdag 5 november 2011

Experimenteren met eyeliner

Iets wat ik opeens helemaal ontdekt heb, is eyeliner en oogpotlood. Alleen mascara vind ik soms dan toch een beetje saai en eyeliner of oogpotlood kan het echt afmaken. Nu kan je het gewoontjes houden, maar je kunt ook wat doen met felle kleuren, boven of onder je oog, noem maar op! Ik ga jullie wat ooglooks met eyeliner laten zien, die ik de laatste tijd graag draag.


Het begon met simpel zwarte en bruine liner. Bruin potlood draag ik vaak onder mijn oog, dus niet op de waterlijn. Hierdoor lijken je ogen namelijk al snel erg klein. Sinds kort draag ik soms ook een dun streepje eyeliner. Het nadeel hiervan is dat je er veel mee moet oefenen, en het aan het begin dus nog best wat tijd kan kosten. Zoals bij mij op dit moment. Ik hoop over een tijdje de perfecte winged eyeliner te kunnen zetten, dit vind ik namelijk zo ooi. Hierbij draag ik meestal alleen mascara.


Groene gelliner. Ietsjes anders, maar nog steeds wel subtiel. Toen ik deze gelliner van Essence voor 1 euro in de sale kocht, had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat ik hem veel zou dragen. Maar het bewijst nu zijn tegendeel, dit draag ik echt heel graag! Het is niet te opvallend, maar toch niet zo standaard. Daar houd ik van!


Wil je eyeliner in verschillende opvallende kleuren? Dan kun je ook gewoon oogschaduw gebruiken. Neem een schuin afgesneden eyelinerkwastje, maak deze een beetje vochtig en ga er mee door de oogschaduw. Kijk wel uit dat je het kwastje niet te nat maakt, veel water bij een oogschaduw is namelijk niet goed. De oogschaduw kan er namelijk helemaal hard van worden, dan lijkt het een soort van versteend en er komt geen kleur meer af.

Dit waren mijn tips hoe je kunt variĆ«ren met eyeliner en hoe je je ooglook net iets interessanter kunt maken. Een fan van felle oogschaduw ben ik niet, maar met zo’n soort eyeliner heb ik toch iets speciaals.

Ik ben benieuwd of jullie vaak eyeliner of oogpotlood dragen, zo ja is dit dan in het zwart of draag je ook wel eens felle kleuren?

Liefs,
Brechtje.