Pagina's

donderdag 17 november 2011

Gevoel bij bepaalde winkels - Hema, Kruidvat, Douglas, MAC

Tumblr_lsgc9ktvdx1r0lyl9o1_500_large
Vandaag ga ik eventjes wat anders doen dan normaal. Wat ik ga doen is een aantal compleet verschillende winkels beschrijven. Het enige wat ze met elkaar te maken hebben is dat er make-up wordt verkocht. Het zijn van die winkels die mij een bepaald gevoel geven, ja het klinkt nog allemaal heel vaag, maar ik denk dat je het uiteindelijk wel zult herkennen.


De Hema is echt zo’n vertrouwde winkel. Zoals de slogan ook zegt: Echt Hema. Hema heeft vaak van die lieve en leuke spulletjes voor weinig geld. Als ik in de stad ben ik moet ik altijd even naar de Hema, 9 van de 10 keer koop ik er niks, maar toch wil ik er altijd even kijken en doorheen lopen. De make-up bij Hema is trouwens best goed, het wordt in ieder geval steeds beter en het blijft een fijn prijsje. Het gevoel dat ik bij de Hema heb is dus erg vertrouwd, niet zo gek, want ik kom er al van jongs af aan.

De Kruidvat, ongeveer hetzelfde verhaal als bij de Hema. Wel ietsjes minder vertrouwd. Bij Kruidvat komen heel veel verschillende mensen, maar eigenlijk vind ik dat ook wel leuk. Het is rommelig, daar kan ik me dan soms wel aan ergeren. Een hele schone indruk geeft dat niet. Maar ik voel me er op mijn gemak. En het is er goedkoop. Deze twee punten zorgen ervoor dat als ik in de stad ben, ik ook altijd even naar de Kruidvat moet.

Dan even een compleet andere winkel, met ook een compleet ander gevoel erbij, de Douglas. Douglas, tja nee, het is niet mijn winkel. De mensen zijn er aardig, maar toen voel ik me daar niet helemaal op mijn gemak. Je wordt altijd een beetje bekeken heb ik het gevoel, je moet wat kopen en geholpen worden, anders hebben ze liever dat je weg gaat. Dat is hoe ik het ervaar hoor. Misschien is het wel helemaal niet zo, ik beschrijf het ook wel een beetje overdreven, maar zo voelt het wel een beetje. Ik kom daar dan ook niet heel vaak.




De MAC. Ook een dure winkel em waar ze je eigenlijk altijd wel willen helpen, maar gek genoeg vind ik het hier niet erg. Als ik naar de MAC ga, kom ik er ook om echt iets te kopen en dan wil ik ook graag de adviseert worden. En als ik dat niet wil, dan vinden ze dat ook niet erg. Ze kijken niet raar op vanwege je leeftijd, ze behandelen je gewoon normaal. Zo hoort het. Bij de MAC heb ik wel een goed gevoel. Ik kijk er ook erg naar uit om er weer heen te gaan, haha.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb weten te maken wat ik nou bedoel met zo’n bepaald gevoel. Het is meer of ik me op mijn gemak voel in een bepaalde winkel.

Bij welke winkels hebben jullie sterk een bepaald gevoel? En wat zijn jouw favoriete winkels?

Liefs,
Brechtje.