Pagina's

donderdag 19 april 2012

Update: hoe is 't met de blog?

Er zijn van die periodes dat ik niet heel veel bezig ben met mijn blog, en ik heb van die periodes dat ik juist alleen maar aan blog kan denken. Op dit moment zit ik in die laatste periode. Ik barst van de ideeën over wat ik allemaal wil met mijn blog, wat ik wil veranderen, wat ik beter wil gaan doen. Heerlijk vind ik dat! Het liefst zou ik nu de hele dag aan mijn blog willen werken. Omdat ik nu helemaal enthousiast ben, leek het mijn leuk om eens update te doen over hoe het er allemaal voor staat.

Allereerst gaat het met de cijfers erg goed. De laatste tijd heb ik vooral wat meer unieke bezoekers erbij gekregen, en ook de comments zijn vaak erg leuk en positief. Steeds vaker wordt er een wat langere comment achter gelaten. Ik ben natuurlijk met elke reactie blij, maar vooral van die verhaaltjes die bezoeksters soms plaatsen vind ik heel leuk. Alleen al het feit dat iemand daar de moeite voor heeft genomen! Daar kan ik heel blij van worden.

Artikelen schrijven blijft leuk en blijft wisselen hoeveel inspiratie ik op zo’n moment heb. Vaak heb ’s avonds op het laatste moment opeens een leuk idee en dat wordt dan het artikel voor morgen. Ideaal is het niet, dat geeft ik zeker toe. Ik probeer ook vooruit te schrijven, helemaal omdat ik in de weekenden niet thuis ben. Soms lukt dat, soms niet. Ik doe mijn best en ik vind het nog steeds heel leuk om te doen! Dit artikel was trouwens wel één dag vooruit geschreven, dat vond ik al heel goed van mezelf. J

Dan iets waar ik lang over na zit te denken. Overstappen naar Wordpress. Ik ben al volop dingen aan het proberen met Wordpress. Hoe werkt alles, hoe pas ik mijn lay-out aan? Heeft het echt meer mogelijkheden zoals iedereen zegt? En heb ík iets aan die extra mogelijkheden is ook een goede vraag. Het blijkt bijvoorbeeld dat je je lay-out niet zo gemakkelijk kunt aanpassen als bij Blogger. Er zijn duizenden thema’s/templates, maar het lastig om deze helemaal aan jouw smaak aan te passen. Of je zou in de HTML en CSS codes moeten duiken. Ik ben daarmee verschillende dingen aan het proberen. Of ik echt ga overstappen is dus nog helemaal niet zeker, maar ik ben er wel over na aan het denken.

33jk5ea_large
En tot slot is het over tweeënhalve week vakantie! Ik kijk er naar uit en ik hoop met heel mijn hart dat het een beetje lekker weer wordt. Ik heb totaal geen zin om een week met regen op de camping te staan namelijk. ;)

Hoe gaat het met jou (en je blog)? En wat ga jij doen deze vakantie?