Pagina's

donderdag 26 april 2012

Review: Dove Nourishing Oil Care shampoo en conditioner

Goede verzorging is erg belangrijk voor je haar. Ik heb af en toe best last van droog haar, dus ik besloot de – ondertussen niet meer zo nieuwe – Dove Nourishing Oil Care haarproducten eens te proberen. Ik heb de shampoo en conditioner nu een paar weken getest en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben! Lees verder voor mijn review.

Ik zal beginnen met de shampoo. De shampoo is lichtgeel van kleur, dit zorgt ervoor dat je echt een associatie heb met voedende oliën. Daarnaast ruikt het product goddelijk, echt goddelijk. Het ruikt heerlijk zoet en doet mij denken aan snoepjes. Dan nu naar de werking van de shampoo. Dove beloofd namelijk dat het jouw droge, ruwe en pluizige haren laat herleven. Ook zou het je haar tot 100% soepeler maken (bij gebruik van shampoo en conditioner).

Ik vind dat de shampoo lekker schuimt, niet te veel, niet te weinig en mijn hoofdhuid voelt niet trekkerig na gebruik. Als mijn haar eenmaal opgedroogd is valt het mooi en inderdaad soepel. Verder blijft mijn haar even lang vet-vrij als bij alle shampoo’s. Ja, ik ben er tevreden over! De shampoo kost €3,79.

Dan de conditioner. Hier had ik de hoogste verwachtingen van. Heel veel mensen waren hier erg enthousiast over. ‘Het maakt je haar zó zacht!’, is iets wat ik vaak gelezen heb ik reviews. Dove verteld dat het een conditioner is met dubbele werking. Het voedt je haar diep met essentiële voedingsstoffen, zonder je haar zwaar te maken. Ook sluit het je haarschubben af om de voedingstoffen in het haar te behouden en pluizig haar soepel te maken. Dat is nog al wat, ik ben benieuwd!

Je ziet dat de conditioner echt uit twee delen bestaat. Leuk! Het gouden deel bevat de voedingsstoffen en het witte deel is de conditioner die de haarschubben afsluit. Ik moet zeggen dat Dove haar beloftes waar maakt! Ook de conditioner ruikt heel lekker zoet. Mijn haar is echt heel erg zacht na gebruik, maar verzwaart het niet. Ook heb geen last van pluizig haar, maar dat valt normaal gesproken ook wel mee. Ik ben echt heel erg blij met deze conditioner, dit wordt een favoriet! Deze conditioner kost €4,99.

Conclusie: Shampoo is fijn, mijn haar valt mooi en soepel na gebruik. Een prima shampoo! Over de conditioner ben ik echt enthousiast. Het maakt mijn haar echt zacht en verzwaart het niet! Daarnaast ruiken beide producten echt heel lekker. 

Welke shampoo en conditioner gebruik jij graag?