Pagina's

vrijdag 13 april 2012

How-to: Winged Eyeshadow


Soms zie je bij celebs wel eens van die winged-eyeshadow, en dan vind ik dat zo cool staan! Meestal is dat met awardshows of iets dergelijks, dus dan de make-up behoorlijk heftig. Gister probeerde ik dit eens bij mezelf te doen, maar dan wat subtieler, geschikt voor een normale schooldag. Dat pakte naar mijn mening best goed uit, lees en kijk verder voor het resultaat!

Ik besloot om maar één kleur te gebruiken. Dat schijnt ook hip te zijn de laatste tijd. Eén kleur oogschaduw en dan het liefst een naturelle bruintint.  In plaats van bruin ging ik voor groen. De olijfgroene oogschaduwmono van Catrice vind ik zo mooi, maar ik had hem nog nauwelijks gebruikt. Daar moest verandering in komen!

Dit zijn de kwasten die ik heb gebruikt. Van links naar rechts: een stompe smugderkwast, een schuin afgesneden oogschaduwkwast, een normale oogschaduwkwast en een blendingbrush. En nu op naar de foto how-to!

Mijn naakte oog. Oeeeh, naakt. ;) Hier heb ik al oogschaduwbasis op. Breng de oogschaduwbasis wat meer naar buiten aan, daar de wing namelijk.

Ik begin met een lijn langs mijn bovenste wimperrand. Dit doe ik met de stompe smudgerkwast, omdat deze wat steviger en kleiner is. Dit mag je best goed aanzetten, omdat dit vrij snel vervaagt. Of het ligt aan mijn oogschaduw, dat kan ook.

Dan zetten we een wing met de oogschaduw. Dit doe ik met de schuin afgesneden kwast en dit gaat veel makkelijker dan je waarschijnlijk denkt. Ik kan echt geen winged eyeliner zetten, maar dit met oogschaduw vond ik een makkie!

Dan gaan we dit voorzichtig blenden. Blend de wing vooral naar binnen toe en ook al een beetje in de arcadeboog.

Dan pakken we de blendingbrush en deze dip je heel lichtjes in de oogschaduw. Dit breng je aan in de crease, je kunt nu gelijk een beetje naar boven blenden en eventueel nog wat extra vervagen.

Ik had gezegd dat ik maar één kleur oogschaduw ging gebruiken, maar ik wilde toch een mooie highligther in de binnenste ooghoek. Hiervoor gebruikte ik een gebakken oogschaduw van Essence.  Aan de ene kant vind ik het een mooie highlighter, maar die glitters zijn zo irritant! Ze zitten overal. Met de normale oogschaduw kwast breng ik dit aan. Overlap ook een klein beetje de andere kleur, zo loopt het mooier over. 

Mascara om het af te maken en tada! Je bent klaar! Die wing laat je buitenste wimpers echt langer lijken heb ik het idee.

De producten die ik uiteindelijk gebruikt heb voor deze look.

Wat ik vooral merk is dat zo’n winged eyeshadow je ogen optisch wat lift. Ik vind het mooi om het heel subtiel aan te brengen, zelfs dan heb je dat liftende effect. Helemaal top ! Ik draag dit daarom graag naar school. Het is niet te heftig, maar het geeft toch wat extra’s. Je kunt het zelf nog een stuk heftiger maken door de wing langer door de laten lopen of door het wat donkerder te maken met zwart bijvoorbeeld. 

Had jij al wel eens van winged eyeshadow gehoord en wat vind je ervan?

PS. Ik was de uitslag van de winactie gisteravond helemaal vergeten! Hij komt morgen online, sorry voor de vertraging! De winactie is al wel gesloten. ;)