Pagina's

woensdag 18 april 2012

Review: Essence 2 in 1 Cuticle Remover Gel

Je kunt je nagels nog zo mooi gelakt hebben, maar als je nagelriemen er onverzorgd uitzien is het toch minder mooi. Er bestaat nagelriemcrème, dit verzorgt je nagels, maar ook nagelriemgel. Dit had ik nog nooit geprobeerd, maar toen ik deze gel in het schap van Essence zag liggen besloot ik de gok te wagen. Wie weet is het wel een echte budgettopper! Ik kocht gelijk bokkenpootjes bij, dus die worden vandaag ook gereviewd. Lees snel verder..

De nagelriemgel komt in een geel, plastic, tubetje. Dit werkt erg praktisch en hygiënisch. Je kunt de gel er gemakkelijk uitdrukken en aanbrengen.

Wat doet nagelriemgel precies? En wat is het verschil met nagelriemcrème? Nagelriemgel zou er voor moeten zorgen dat je nagelriemen zachter worden en dat ze dus makkelijker terug te duwen zijn. Essence beweerd dat deze gel ook nog eens verzorgd voor is voor je nagels. Vandaar een 2 in 1 cuticle gel. Een nagelriemcrème is echt alleen puur voor de verzorging. Dit maakt je nagels ook wel makkelijker terug te duwen, maar minder dan een gel dat doet.

Hier heb een beetje gel op mijn vinger. Het is geel, net zoals de het tubetje, en ruikt erg lekker fris. Een beetje zoetig ook. De hoeveelheid die ik hierboven op mijn vinger heb, is bij mij genoeg voor één nagelriem.

Aanbrengen, twee minuutjes in laten trekken en dan is het tijd om ze terug te duwen met een bokkenpootje. En werkt het? Gaat het echt makkelijk? Ja! Het werkt super goed! Na twee minuten is de gel grotendeels ingetrokken en gaat het terugduwen echt makkelijker!

De bokkenpootjes zijn ook fijn, maar heel veel kan er aan zo’n stukkie hout niet mis zijn. Die van Essence kostte niks, dus ik ben er blij mee. J

Conclusie: Fijne nagelriemgel, helemaal voor die prijs! Ik zou hem zeker aanraden. Ik denk dat je er best lang mee doet, want heel erg veel heb je niet nodig. Na gebruik zijn je nagels makkelijker terug te duwen. Of het ook echt verzorgend werkt weet ik niet. Na gebruik breng ik vaak toch nog een beetje crème aan.

Gebruiken jullie nagelriemgel of crème? Welke en bevalt dit goed?