Pagina's

dinsdag 3 april 2012

Parfum voor de zomer


Na school loop ik soms even door de stad. Ik heb zo’n rondje winkels waar ik altijd even langs wil, Hema en Kruidvat onder andere. Ik denk dat dat wel herkenbaar is. De Douglas zit niet echt vast in de rondje met winkels, maar de laatste tijd wordt ik daar toch steeds naar binnen getrokken. Als je voorbij de Douglas loopt ruik je gelijk al die parfum. Dan kan ik het niet laten om even een nieuw geurtje te ruiken.

Dit is mijn parfum. Ik heb voor de sier al mijn testers er om heen gelegd, zo lijkt het al gelijk een stuk meer. Het is niet super veel, ook niet heel weinig. Het zijn toch drie volle flesjes, en daar doe je lang mee. Toch ben ik opzoek naar een nieuw lekker zomers parfum. Ik hield altijd van hele bloemige en lichte geuren, maar iets zwaarder vind ik de laatste tijd ook wel erg lekker. Daar ben ik dus naar op zoek, een parfum dat bloemig is, maar toch iets wat zoeter en zwaarder.

Zo ben ik bijvoorbeeld helemaal weg van Heat Rush van Béyonce. Dit is een lichte en frisse variant van Heat. Echt een heerlijke geur vind ik het. Je ruikt veel verschillende bloemen, maar toch is het wat zwaarder en zoeter. Naast dat ik dit erg lekker vind, is het ook een voordeel dat zware geuren langer blijven hangen.  

Het nieuwste parfum van Béyonce is Pulse. Waarschijnlijk wisten jullie dat al wel, want je werd een tijdje geleden dood gegooid met reclames van dit parfum. Het is een hele andere parfum van de voorgangers Heat en Heat Rush. Dit parfum is niet zwaar en zoet, het juist heel fris en licht. Het eerste wat je ruikt is  verschillende citrusvruchten. Oh, daar houd ik van! Daarna wordt het parfum iets wat zwaarder en ruik je vanille en musk, maar het blijft vrij licht. Ik heb helaas wel gehoord dat de geur heel snel vervliegt.

Een kleine tip voor als je parfum wilt gaan kopen, is om het te kopen bij Kruidvat. Hier is het meestal goedkoper dan bij Douglas en Ici Paris. Vaak ga ik de parfums wel ruiken bij Douglas, omdat ik het hier overzichtelijker vind en omdat er bijna overal testers te vinden zijn. Een beetje sneaky misschien om het vervolgens bij de Kruidvat te kopen, maar ach. Als je goedkoper uit wilt zijn is het wel handig.

Ik ben van plan om binnenkort Heat Rush te gaan kopen. Heerlijk vind ik die geur! Het is echt een lekker parfum voor nu, het is net niet te zwaar vind ik.

Welke parfums staan er op jouw wishlist en wat is absoluut jouw favoriete luchtje?