Pagina's

dinsdag 24 mei 2011

Bescherm je gekleurde haar.


Misschien weten jullie al dat ik mijn een tijd geleden bruinrood heb geverfd met henna. Dit is al een tijd geleden, dus ik denk niet dat veel van jullie het weten. Klik hier voor het artikel voordat ik ging verven met henna. En hier voor het artikel ná dat ik had geverfd met henna. Het gaat vandaag alleen niet over henna, maar over hoe je je gekleurde haar het best kunt beschermen. Als je je het goed beschermt, blijft het langer mooi en dat wil je natuurlijk wel!





Als eerst: gebruik een shampoo en conditioner speciaal voor het gekleurde haar. Deze shampoos zijn minder agressief dan normale shampoo. Gebruik helemaal geen shampoo tegen roos! Deze shampoo is namelijk héél erg agressief en je nieuwe haarkleur zal snel weg zijn als je hiermee blijft wassen. Ik gebruik op dit moment een shampoo en conditioner van ‘L Oreal Elvive corol protect. Deze vind ik erg fijn. Ze ruiken ook heel erg lekker.

Probeer je haar ook niet vaker te wassen dan nodig is. Ook als je een shampoo en conditioner voor gekleurd haar gebruikt, vervaagd de kleur een heel klein beetje door het wassen. Als je je haar iedere dag wast, probeer het dan eens een dagje uit te stellen. Als dat goed gaat, nóg een dagje en zo verder.



Bescherm je haar ook heel goed als je het gaat stijlen of föhnen. Dit is namelijk ook schadelijk voor je haar en dus ook voor de kleur van je haar. Ik stijl en föhn mijn haar niet heel vaak, maar als ik dat doe gebruik ik hier een hitte beschermde crème voor, deze heb ik ook van ‘L Oreal.


Ook de zon kan je haarkleur laten vervagen. Als je de zon in gaat, draag dan een petje, hoedje of iets anders op je hoofd. Er zijn heel veel leuke en hippe hoedjes en petjes te vinden.

Verzorg je haar ook gewoon goed. Gebruik na een wassen altijd een conditioner en een masker is ook erg goed voor je haar en haarkleur. Als je het hebt, kun je ook een masker speciaal voor gekleurd haar gebruiken. Dit geeft beschermt de kleur en sommige maskers geven de kleur ook een opfrisser, zodat 
het er weer wat mooier en beter uitziet.

Mijn haarkleur is in middels al wel wat minder rood, maar het is wel een hele tijd mooi gebleven. Ik wil het over een tijdje misschien weer gaan verven met henna. Ik zit alleen nog te twijfelen, omdat het wel een heel gedoe is met aanbrengen en uitspoelen. Daar heb je wel even de tijd voor nodig en het is best een rotklusje. Maarja, het resultaat mag er wezen. Mijn haar zat heel goed erna, het was super gezond en de kleur is echt heel erg mooi. 

Verven jullie je haar wel eens?

Liefs,
Brechtje.