Pagina's

woensdag 30 maart 2011

Haar geverfd met henna.



Vanmiddag heb ik mijn haar geverfd met henna en ik had jullie natuurlijk nog foto's belooft! Dit was de eerste keer dat ik mijn haar met henna verfde en ik vond het dus best een beetje spannend. Je weet met henna nooit precies welke kleur je krijgt. Het ligt er maar net aan de hoeveelheden die je erin doet, hoelang je het laat zitten en ligt ook aan je haar zelf. Het was dus allemaal een beetje gokken, maar het is gelukt!



Dit is dus hoe het is geworden. Het is niet de meest charmante foto trouwens, ik heb ook geen make-up op. Maar je kunt hier de kleur wel aardig goed zien. Het was echt heel moeilijk om de kleur goed op de foto te krijgen en over deze foto ben ik eigenlijk ook niet tevreden. Je ziet de rode kleur namelijk niet zo goed.. In het echt is toch net iets anders. In het echt verschilt het ook heel erg in welk licht je staat. In daglicht is het heel rood, maar binnen zie je het nauwelijks. 



Nog een foto. Hier ziet de kleur er ook weer anders uit. 

Ik heb traditionele henna gebruikt en deze gemengd met koffie. De koffie moet je eerst heel sterk zetten en dan bij de henna in een platic of glazen kom gieten. Je kunt er nog citroensap aan toe voegen, zo mengt het wat beter. Dit heb ik alleen niet gedaan, ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat citroensap je haar weer lichter maakt en dit wil ik niet.

Het verven was trouwens echt een rot klusje. Mijn moeder had me geholpen, maar het was alsnog heel lastig om de henna ook helemaal goed bij de hoofdhuid erin te smeren. Ook waren we eerst met een ijzeren lepel begonnen, wat absoluut niet mag bij henna. Ik zag het opeens en toen hebben we maar snel een plastic lepeltje gepakt. Toen de henna eindelijk goed in mijn haar zat, heb ik het ongeveer een half uurtje laten zitten. Dit is niet lang, maar omdat het de eerste keer was wilde ik het er niet gelijk heel lang in laten zitten. Toen moesten we het eruit spoelen, dit duurde echt heel lang. Heel vaak gewassen met shampoo en weer uitgespoeld, wat een gedoe.

Maar het resultaat mag er wezen. Ik ben erg blij met mijn haarkleur en de volgende keer ga ik weer met henna verven. Het is ook heel goed voor je haar en dat merk ik ook wel, mijn haar heeft een hele mooie gezonde glans. De kleur vind ik ook erg natuurlijk staan. Ik ben er gewoon heel blij mee en raad iedereen aan om ook hun haar de verven met henna.

Liefs, 
Brechtje.