Pagina's

zaterdag 28 mei 2011

Een goede haarborstel.


Er zijn veel verschillende soorten borstels, maar welke is nou het beste voor je haar? Vandaag ga ik jullie dat uitleggen. Ik wist eerst niet zo goed welke borstel goed was voor je haar en welke weer niet. Daarom heb ik dat even voor jullie uitgezocht en dat ga ik jullie nu aan jullie vertellen!

Als eerst zal ik zeggen dat het erg belangrijk is om een goede borstel te gebruiken. Als je een goede borstel gebruikt, ziet je haar er ook veel beter uit. En dat wil natuurlijk iedereen wel. ;) 


Op de bovenste afbeelding konden jullie mijn borstels al zien. Deze zijn niet allemaal van mij, maar ook van mijn moeder en mijn broertje gebruikt ze ook. We bergen alle borstel op in een soort plastic plantenbak. Deze staat in de badkamer op de wasmachine. 


Plastic borstels. 
Als eerst de plastic borstels. Het voordeel hiervan is dat ze goedkoop zijn en niet slecht voor je haar. Het enige nadeel is dat je haar er wel statisch van word. Helemaal als je gaat föhnen, je haar word er dan echt super statisch van. Ik gebruik de zwarte plastic borstel vaak als mijn haar nog net niet helemaal droog is.



IJzeren borstels.
IJzeren borstels zijn niet zo goed voor je haar. Ze kunnen je hoofdhuid beschadigen. Ook kan je haar er elektrisch door worden geladen, hierdoor word het dus ook statisch. Ik moet zeggen dat ik zelf meestal een grote ronde ijzeren bostel gebruik, niet zo goed dus. Maar om deze nou gelijk weg te gooien en een nieuwe te kopen.. dat is ook een beetje overdreven vind ik. ;)


Borstels met dieren haar.
Bostels met dieren haar zijn natuurlijk ook erg goed voor je haar. Het zou er mooi door gaan glanzen en het is totaal niet schadelijk voor je haar. Toch gebruik ik mijn borstel van dieren haar bijna nooit, omdat ik er niet goed mee door mijn haar kom. Het borstels alleen het bovenste laagje van mijn haar, omdat de haartjes wat slap zijn. Ook maakt het mijn haar statisch. 

Houten borstels.
Houten borstels zijn het beste om te gebruiken. Deze zijn zacht voor je haar en hoofdhuid, hierdoor heb je ook minder snel last van haaruitval en gespleten punten. Houten borstels hebben géén statisch effect voor je haar, dat is natuurlijk erg fijn. ;)

Ik moet echt een houten borstel gaan aanschaffen. Het enige waar ik een beetje mee zit, is dat al zoveel borstels heb! Ik gebruik die andere dan helemaal niet meer. Ik denk niet dat mijn andere borstels zomaar kapot gaan, dus ik moet het hier nog maar even mee blijven doen. ;)

Wat voor een borstel gebruik jij?

Liefs,
Brechtje.