Pagina's

woensdag 25 mei 2011

DIY gezichtsmaskertjes.

Photo

Dit is mijn allereerste Do It Yourself artikeltje en ik dit artikel ga ik jullie laten vertellen hoe je zelf gezichtsmaskertjes kunt maken. Er zijn veel veel manieren om zelf gezichtsmaskertjes te maken, voor een droge, vette, normale of gemengde huid. Maskertjes die heel makkelijk zijn om te maken en wat moeilijkere. Ik ga jullie mijn favorieten DIY gezichtsmaskertjes laten zien!


Honingmasker, voor alle huidtypes, vooral voor de gevoelige huid.
Het honingmasker is echt super makkelijk om te maken. Als je het heel erg simpel wilt houden, gebruik je alleen honing. Honing is ook erg geschikt voor een gevoelige huid, honing is namelijk erg kalmerend en totaal niet agressief. Als je het helemaal puur natuur wilt, haal dan honing bij een imker of een natuurwinkel. Met het honing masker kun je erg veel variƫren. Je kunt er veel ingrediƫten aan toevoegen om het voor jouw huid helemaal perfect te maken. Variaties zie je hier onder.

Honing-Yoghurtmasker, voor alle huidtypes.
Een variant op het gewone honingmasker is het honing-yogurtmasker. Ook dit masker is erg simpel om te maken: honing en yogurt mengen en aanbrengen. De honing is erg kalmerend voor je huid en de yogurt helpt tegen onzuiverheden. Omdat ik niet veel onzuiverheden heb, voeg ik meestal wat minder yoghurt toe en meer honing.


Chocolade masker, voor alle huidtypes.
In het chocolademasker komt ook honing voor. Meng een eetlepel honing, een eetlepel cacao en een eetlepel yogurt met elkaar en klaar is je chocolademasker. Kijk wel uit met je kleding, chocola krijg je er namelijk niet meer uit. Cacao hydrateerd de huid en maakt de huid zacht.
__

Dan heb ik ook nog wat maskertjes voor jullie die ik zelf niet heb geprobeerd, maar die ik wel heel goed vind klinken. Sommige van deze wil ik nog wel graag proberen, andere niet omdat deze niet voor mijn huid geschikt zijn. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. J



Advocado masker.

Dit masker is voor een droge huid. Schil en prak een advocado. Voeg er nog een beetje olijfolie aan toe en smeer dit papje op je gezicht. 



Bosbessen masker. 

Een bosbessenmasker zou helpen tegen couperose. Aangezien ik daar een beetje last van heb, wil ik dit masker wel graag proberen. Pureer een kop bosbessen, samen met een eierdooier een eetlepel tarwekiem- of olijfolie en breng dit aan op je gezicht. Kijk wel uit want bosbes vlekken zijn erg vervelend.

Kattengrind masker.
Je zal nu wel denken 'huh, kattengrind?'. Heel lang geleden had ik een keertje ergens gelezen dat je met kattengrind en water een maskertje kon maken. Als je namelijk kattengrind hebt dat uit puur minerale kleisteentjes bestaat, is dit perfect voor een lekker kleimasker. Doe een handje kattengrind in een kommetje en giet er kokend water bij. Als je het een tijdje laat staan, krijg je grijzig water. Dit doe je op je gezicht en laat je zitten. Leuk om te proberen, toch? Ik denk alleen niet dat ik het zelf ga proberen, omdat klei vooral helpt tegen puistjes en andere onzuiverheden en daar heb ik niet zoveel last van. ;)

Wat dus zo leuk is aan zelf maskertjes maken is dat je z’oveel kunt vari”eren. Je kunt voor jouw huid het perfecte masker zelf maken door heel veel uit te proberen. Als je veel onzuiverheden hebt: neem wat meer yoghurt. Gevoelige of een droge huid?: meer honing. Je kunt de hoeveelheden gewoon lekker zelf bepalen. Je zult niet zo snel wat fout doen met het maken van maskertjes. Ook is het natuurlijk super goedkoop, lekker natuurlijk en het is erg leuk om te doen. J

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat ik jullie een beetje heb gemotiveerd om ook zelf maskertjes te gaan maken.


Maken jullie wel eens zelf maskertjes?

Liefs,
Brechtje.