Pagina's

woensdag 30 maart 2011

Haar verven met henna.


Ik ga vanmiddag mijn haar verven met henna. Ja, je leest het goed, en ik heb er zo zin in, haha! Nadat ik het filmpje over henna had gezien bij Mascha, wilde ik mijn haar ook verven met henna. Ik vind het rode haar namelijk zo mooi staan bij Mascha! 
Gelijk helemaal rood vond ik nog wat te veel in een keer voor mij, dus ik ga het proberen rood-bruin te verven. Mijn haar is nu bruin en dat is mijn eigen kleur.
Ik ben trouwens niet ontevreden met mijn haarkleur, ik vind het juist een mooie kleur. De rede dat ik het ga verven met henna is dat ik een keertje wat anders wil. Het word geen drastische verandering, gewoon een tintje rood er door heen. Ook is henna heel erg goed voor je haar en de kleuren worden meestal veel mooier dan bij gewone haarverf.

Hier zie je hoe mijn haar er nu uitziet. Het lijkt trouwens op de foto alsof
ik half grijs ben, maar dat komt door het licht, dit is ook gewoon bruin. ;)

Maandag ben ik met een vriendin naar de stad geweest en heb ik een pakje henna gekocht. Het duurde nog best even voordat ik een winkel kon vinden waar ze het verkochten. Ik wilde ik eerst naar de Tuinen gaan, maar daar kostte een pakje henna €6,-, terwijl ik had gezien dat je tradionele henna voor drie euro of minder kunt kopen. Uiteindelijk heb ik het gekocht in een Marrokaans winkeltje, ik dacht dat ze er alleen eten verkochten, maar blijkbaar dus ook henna. Het kostte hier slechts €1,75 en ik werd erg goed geholpen. De man van de winkel heeft me ook een beetje uitgelegd hoe ik het moest gebruiken.

Maandagmiddag had ik (met hulp van mijn moeder) de henna al geprobeerd met een klein plukje haar (haar dat nog aan m'n hoofd zit) om te kijken hoe de kleur zou worden. Ik heb het een halfuur laten zitten, dat stond namelijk op de verpakking en dat zij de man van het Marrokaanse winkeltje ook. De kleur was eerst niet zo goed te zien, maar later zag ik dat het heel mooi rood-bruin van kleur was!

Ik heb echt zin om het helemaal te verven! Vanmiddag plaats ik nog een artikel, hierin zet ik foto's zodat jullie kunnen zien hoe het geworden is. Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. ;)

Liefs,
Brechtje.