Pagina's

donderdag 19 mei 2011

Mijn kwasten en andere tools.


Vandaag een artikeltje over iets waar ik nog nauwelijks over heb geschreven; kwasten. Ik ga jullie laten zien welke kwasten ik heb en ik zal er ook even kort over vertellen wat ik er van vind. Lees verder om mijn kwasten te zien..


Hierboven zie je al hoe ik het opberg: in een glas. In het glas zitten niet alleen mijn kwasten, maar ook andere tools, zoals; wimperkruller en pincet.


 


Ik zal beginnen met mijn kwasten voor het gezicht. 
  • Links zie je een grote roze stippling brush liggen. Ik heb deze bestelt bij ByBeautygloss, de webshop van Mascha. Ik vind deze kwast heel erg fijn. Ik gebruik 'm niet voor foundation, dat doe ik liever met mijn handen. Maar meestal gebruik ik 'm voor blush, dat kun je ook wel zien. Het roze gedeelte is normaal wit, haha. De kwast brengt het product erg mooi egaal, licht en natuurlijk aan. Ook is hij echt super zacht, ik heb 'm al best lang en hij is na al die keren wassen nog steeds even zacht. Ik ben er erg tevreden over!
  • Dan de bekende foundationkwast van de Hema, veel beautyliefhebbers hebben deze kwast al. Hij is namelijk lekker goedkoop en best goed voor dat geld. Ik vond hem op het begin ook erg fijn, maar vind dat hij erg snel achteruit gaat. De haartjes zijn wat 'vettig' ofzo, ik weet niet precies wat het is. Ik vind hem in ieder geval minder dat eerst.
  • En tot slot zie je de blushkwast van Essence. Deze kwast gebruik ik ook voor blush, ik wissel het gewoon af met de stippling brush. Deze kwast hoort wél aan de bovenkant roze te zijn, dit komt niet door de blush. De kwast is héérlijk zacht en brengt de blush mooi aan. Ik heb deze kwast nu een paar maandjes en hij is nog steeds erg fijn. Ik ben hier erg tevreden over, ook is deze kwast lekker budget-proof.



De oogkwasten. Van links naar rechts;
  • Een knálroze pincet van de Hema. Naast dat de kleur natuurlijk geweldig is, werkt dit pincet ook nog eens is super! Hij pakt elk haartje. Het is gewoon een erg fijn pincet, ook niet duur, gewoon een erg goed ding. 
  • Dan een eyelinerkwastje van Essence. Hier ben ik ook tevreden over. Breng precies en gemakkelijk aan. Maar volgens is er niet zo snel iets mis met een eyelinerkwastje. ;)
  • Een oogschaduwkwastje van de Hema. Ik gebruik dit kwasten voor gewoon oogschaduw aanbrengen én blenden. Ik ben niet echt helemaal weg van dit kwastje. Ik heb ook niet echt hele goed oogschaduwkwasten verder, maar ik ben hier wel gewoon tevreden mee. Ik draag nauwelijks oogschaduw namelijk, meer heb ik dus ook niet nodig. Gewoon een wel oké budget kwastje.
  • Een wimper- en wenkbrauwborsteltje van de Hema. Ik kan echt niet zonder deze tool. Ik gebruik het altijd ná de mascara om mijn wimpers mooi de scheiden. En natuurlijk ook om mijn wenkbrauwen in model te brengen. Maarja, eigenlijk kan er met zo'n borsteltje niet zoveel mis zijn.
  • Een oogschaduwkwastje. Ik heb deze gekocht in een schilderwinkel. Het is dus eigenlijk geen make-upkwast, maar hij is wel heel erg lekker zacht. Toen ik 'm zag wat hij maar drie euro en ik bedacht gelijk dat het misschien wel een handig oogschaduwkwastje zou kunnen zijn. En ja, hij is best fijn. Het enige grote minpunt is dat hij erg weinig product opneemt, daarom gebruik ik toch meestal het kwastje van de Hema.
  • En als laatste een wimperkruller van de Hema. Ik ben hier erg tevreden over. Ik heb vaak gelezen dat anderen hem totaal niet fijn vinden, hij zou vaak een velletje bij de oog mee pakken. Ja, dat kan gebeuren. Maar als je de kruller echt helemaal verticaal (ten opzichte van je oog) houd, kan er niks gebeuren. Ik vind het gewoon een prima wimperkruller.
Zoals jullie zien heb ik niet erg veel kwasten, maar voor mij is dit genoeg. Ik draag bijna nooit oogschaduw, dus hier heb ik ook niet zoveel kwasten voor. De meeste kwasten en tools die ik heb zijn ook van de Hema, of andere budgetmerken. Ik wil namelijk niet zoveel geld aangeven aan kwasten en ik vind deze ook gewoon fijn werken. Dus ja, dat was het. :)

Liefs,
Brechtje.